loading...
سایت ساکنین مسکن مهر پردیس
کانال مسکن مهر پردیس فاز 11
برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر پردیس، خصوصا فاز 11 (کوزو) به کانال و گروه این مجموعه در تلگرام بپیوندید و با دیگر ساکنین فاز 11 (دره آرا) همگام شوید. برای عضویت در گوشی همراه خود تصویر زیر را لمس کنید و یا در یکی از چت های تلگرام عبارت pardisema@ را تایپ و وارد گفتگوها شوید.

امین قنبری بازدید : 1170 سه شنبه 22 تیر 1395 نظرات (0)

در حالی دیروز رسانه‌ها از جمله خبرگزاری تسنیم به افتتاح صوری واحدهای مسکن مهر پردیس واکنش نشان دادند که مدیرعامل عمران این شهر بیان واقعیتها توسط رسانه‌ها را وارونه جلوه دادن افتتاح و غیراخلاقی دانسته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت عمران پردیس سه سالی است که نتوانسته رسالت اصلی خود  که بخشی از آن ساخت و تکمیل واحدهای مسکن است را به درستی انجام دهد. به جز تغییر مدیریت، کارنامه عملکرد این شرکت تقریبا خالی است و متقاضیان مسکن مهر در سرگردانی به سر می‌برند. در این شرایط دیروز به‌صورت نمادین چند واحد مسکن مهر افتتاح و تحویل متقاضیان شد. متقاضیانی که حس خوب خانه‌دار شدن را فقط برای چند لحظه تجربه کردند، چراکه بلافاصله کلید واحدها از آنها پس گرفته شد.

انتشار اخباری با مضمون افتتاح‌ صوری و... واکنش مدیرعامل شرکت عمران پردیس به دنبال داشته و وی رسانه‌ها را متهم به وارونه نشان دادن آغاز افتتاح کرده است. در اینجا لازم است مواردی برای مدیران جدید یادآوری شود؛

- در دوره بعد از مدیریت هدایت بر مجموعه عمران پردیس، به دلیل پرداختهای بی حساب و کتاب و از همه مهم‌تر ضعف مدیریت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر متوقف شد. مسئله‌ای که واکنشهای پیاپی متقاضیان مسکن مهر و نمایندگان مردمی مجلس دهم را به دنبال داشت. فشار افکار عمومی بر مدیران وقت پردیس سرانجام موجبات راه‌اندازی یک شو تبلیغاتی را فراهم کرد.  نمایشی که در آن کارگران را با وعده حضو نمایندگان مجلس در مقابل سایتهای مسکن مهر به صف کردند، شاید با این کار مدت بیشتری بر صندلی مدیریت تکیه بزنند. اما نتیجه این اقدام پوپولیستی چیزی نبود جز برکناری مدیرعامل.

2-در ادامه با ورود رجب‌صلاحی، تمرکز ویژه‌ای روی پروژه‌های مسکن مهر فاز 11 شد، سایتی که چند ماه پیش از آن شاهد تجمع کارگران بود. در این دوره مدیرعامل سابق پردیس با مانعی به نام اعضای هیئت مدیره مواجه بود. سه بار وعده افتتاح برای 4500 واحد مسکن مهر نیز مهم‌ترین شاخصه دوره یکساله مدیریت رجب‌صلاحی بود. قرار بود این واحدها بهمن پارسال همزمان با دهه فجر افتتاح شوند، اما در موعد مقرر به نیمه اسفند موکول شد و در نهایت به اردیبهشت ماه امسال. اما در نیمه اردیبهشت ماه 95 نیز وعده افتتاح به دلیل آلودگی آب کنسل شد. در ادامه نیز رجب‌صلاحی تصمیم به رفتن از مدیریت عمران پردیرس گرفت.

3- با رفتن مدیرعامل سابق، کلید دفتر مدیرعاملی پردیس به غفوری رسید، شخصی که پیش از آن مدیرعامل شرکت عمران امیرکبیر بود. وی تا دیروز به جز برگزاری چند جلسه با پیمانکاران، کار خاصی انجام نداده بود. اما روز گذشته در اقدامی مبتکرانه از 35 متقاضی مسکن مهر دعوت کرد و در نهایت کلید واحد 5 متقاضی را به آنها داد. کلیدی که البته در ادامه از آنها پس گرفته شد.

4- پس از اقدام به تحویل صوری واحدهای مسکن مهر، رسانه‌ها اقدام به افشاگری و بیان واقعیتهای به نقل از متقاضیان مسکن مهر کردند. اما گویا رویه صداقت رسانه‌ها به مذاق آقای مدیرعامل خوش نیامده است. وی که به تازگی حکم مدیرعاملی خود را دریافت کرده در جمع شماری از متقاضیان مسکن مهر پردیس با دادن وعده‌ای جدید گفته است: "این‌که خبرگزاری‌ها خبر آغاز افتتاح را وارونه جلوه می‌دهند و تحویل واحد قبل از افتتاح رسمی جهت رفع ایرادات احتمالی را مراسم افتتاح اعلام می نمایند جای تعجب دارد و اخلاقی نیست".در همین دو خط اظهارات مدیر عامل ضدو نقیضهایی زیادی به چشم می‌خورد؛ اگر به گفته وی تعدادی از واحدها تحویل متقاضیان شده پس چرا بلافاصله کلید این واحدها از آنها-متقاضیان- پس گرفته‌ شده است؟

5- حال باید از آقای مدیرعامل تازه وارد پرسیده شود که بیان واقعیتها به عنوان رسالت اصلی خبرگزاری‌ها وارونه جلوه دادن یک افتتاح نمایشی است یا پس گرفتن کلید واحدهای مسکن مهر از 5 متقاضی؟

به گزارش تسنیم، واحدهایی که دیروز به‌صورت نمایشی افتتاح شد و قرار است تا چند روز آینده بخش دیگری از آنها افتتاح شود در دولت قبل ساخته شده و فقط به دلیل کمبود خدمات زیربنایی قابل واگذاری به متقاضیان نبودند. بنابراین مدیران عمران پردیس کار خارق‌العاده‌ای نکرده‌اند که طی سه اخیر فقط توانسته‌اند به تعداد انگشتان یک دست واحد مسکن مهر را تحویل نافرجام دهند.

حدود 80 هزار مسکن مهر در شهر پردیس جانمایی شده که به دلیل ضعف مدیریت طی سه سال اخیر به‌خصوص از اردیبهشت ماه 93 به این سو ساخت آنها روند بسیار کُندی را طی کرده است. نگاهی به گذشته ناامیدکننده نشان می‌دهد پروژه‌های مسکن مهر پردیس در دولت کنونی به فرجام نمی‌رسند و به گفته یکی از نمایندگان سابق مجلس احتمالا مُهر "تمام شد" در سده 15 شمسی یعنی سال 1400 به بعد بر پیشانی مسکن مهر این شهر می‌خورد.

برداشت از حساب متقاضیان مسکن مهر برای اجرای خدمات روبنایی نیز یکی موردی به شمار می‌آید که همواره از سوی متقاضیان با انتقاد مواجه بوده است. آنها چند وقتی است برای بازگردادن مبالغ برداشت شده به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌اند و تا به نتیجه رسیدن این مسئله واریزی‌های مورد نظر عمران پردیس یعنی 39 میلیون و 750 هزار تومان را غیرقانونی می‌دانند. در این شرایط به نظر می‌رسد پرده دیگری از برنامه‌های پوپولیستی با هدف "خوب نشان دادن وضعیت" برای مجاب کردن متقاضیان به تکمیل آورده در حال اجراست. اما بعید است متقاضیان به این قبیل اقدامات روی خوش نشان بدهند.

تاریخ خبر : 22 تیر 95

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 710
  • کل نظرات : 909
  • افراد آنلاین : 25
  • تعداد اعضا : 2738
  • آی پی امروز : 92
  • آی پی دیروز : 91
  • بازدید امروز : 232
  • باردید دیروز : 286
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 1,964
  • بازدید ماه : 7,589
  • بازدید سال : 151,356
  • بازدید کلی : 5,229,031