loading...
سایت ساکنین مسکن مهر پردیس
کانال مسکن مهر پردیس فاز 11
برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر پردیس، خصوصا فاز 11 (کوزو) به کانال و گروه این مجموعه در تلگرام بپیوندید و با دیگر ساکنین فاز 11 (دره آرا) همگام شوید. برای عضویت در گوشی همراه خود تصویر زیر را لمس کنید و یا در یکی از چت های تلگرام عبارت pardisema@ را تایپ و وارد گفتگوها شوید.

خانم سیفی بازدید : 841 یکشنبه 03 مرداد 1395 نظرات (0)

به گزارش اتاق خبر - 1395/05/03

با افتتاح ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر، پرونده ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی مسکن مهر که در هزار شهر کشور باز است، تا پایان امسال بسته خواهد شد.

 

به گزارش اتاق خبر، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت ساخت و واگذاری واحدهای مسکن مهر در سراسر کشور را تشریح کرد.
براساس تازه‌ترین آماری که احمد اصغری مهرآبادی دراختیار رسانه‌ها گذاشت، مجموع قراردادهای امضا شده برای ساخت مسکن مهر با بانک‌های عامل تاکنون ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار واحد را شامل می‌شود. به گفته وی، ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار واحد به مرحله اتمام اسکلت و سقف رسیده است. همچنین ۲ میلیون و ۷۶ هزار واحد سفت‌کاری شده و کار نازک‌کاری یک میلیون و ۹۰۸ هزار واحد به اتمام رسیده است.
از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون حدود ۷۱۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور افتتاح شده و وزارت راه و شهرسازی درنظر دارد همه پروژه‌های مسکن مهری که معارض ندارد را تا پایان سال جاری به اتمام برساند.
بر همین اساس، پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر دیگر افتتاح شود که بدین ترتیب مجموع واحدهای مسکن مهر افتتاح شده در دولت تدبیر و امید، یک میلیون واحد خواهد بود.
البته به گفته قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، این مسئله مشروط به تامین خدمات زیربنایی شامل آب، برق و گاز است.
مصوبه جدید دولت
در دو ماه گذشته دولت برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و برای تسریع اتمام پروژه‌های مسکن مهر، مصوبه‌ای داشته که از دو هفته پیش به استان‌ها و شرکت‌های دست‌اندرکار مسکن مهر ابلاغ شده
است.
آنطور که اصغری مهرآبادی می‌گوید، براساس یکی از بندهای این مصوبه، هزار میلیارد تومان از محل اسناد خزانه اسلامی دراختیار وزارت نیرو قرار می‌گیرد.
براساس یکی دیگر از بندهای این مصوبه ۴۰۰ میلیارد تومان به وزارت نیرو اختصاص خواهد یافت. ۲۵۰ میلیارد تومان هم بنا بر مصوبات دولت برای مسکن مهر دراختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از منابع داخلی وزارت نیرو برای تامین زیرساخت‌های مسکن مهر اختصاص خواهد یافت.
به گفته مهرآبادی، بر پایه مصوبه‌های پیشین، وزارت راه و شهرسازی نیز باید از محل منابع داخلی خود به تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر کمک کند که بر همین اساس تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان از محل فروش و تهاتر در وزارتخانه راه و شهرسازی به تامین زیرساخت‌های مسکن مهر اختصاص داده شده است.
به گفته قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر، دولت به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده چنانچه برای مسکن مهر مشتری دارای شرایط وجود نداشت این مسکن‌ها به پیمانکاران فروخته شود تا علاوه‌بر تامین هزینه‌های زیرساختی، از هدررفت سرمایه جلوگیری شده و پول بانک‌ها بازگردد.


۲۳۰ هزار واحد بدون متقاضی
پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر در کل کشور در مجموع ۹۳ درصد است و در حال حاضر اتمام ۳۰۷ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است که بخشی از این واحدها متقاضی ندارند و ۵۰ هزار واحد نیز در دادگاه پرونده معارض دارند و به گفته قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی، از قوه قضاییه خواسته شده در تعیین تکلیف این پروژه‌ها تسریع شود.
آنطور که اصغری مهرآبادی می‌گوید، در سراسر کشور در مجموع ۲۳۰ هزار واحد مسکن مهر ساخته شده بدون زیرساخت وجود دارد که هنوز آب و برق آنها تامین نشده است.
به گفته او حدود ۱۱۷ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در کشور وجود دارد و تاکنون ۱۵۰۰ نفر برای دریافت واحدهای بدون متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند.
۴۰هزار میلیارد تومان؛ آورده مردم
با توجه به اینکه در مجموع ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار واحد مسکن مهر در کشور وجود دارد، اگر به طور میانگین آورده مردم برای هر واحد را ۲۰ میلیون تومان درنظر بگیریم، متوسط مجموع آورده مردم برای پروژه مسکن مهر به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که هنوز کامل پرداخت نشده است. به گفته قائم‌مقام وزارت راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، برای این پروژه ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم تسهیلات بانکی مصوب شده که تا امروز ۴۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان این وام‌ها پرداخت شده است. به گفته وی، تاکنون حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان هزینه پروژه مسکن مهر بدون احتساب قیمت زمین بوده است. براساس مصوبه دولت، مجوز استفاده از آورده مردم و منابع شرکت عمران شهرهای جدید برای خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر داده شده است. به گفته قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ازحدود ۲ سال پیش مسئولان به این جمع‌بندی رسیدند که در این زمینه به مردم ظلم شده و با توجه به اینکه تاکنون حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان از مردم برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر هزینه شده است، مسئولان این پروژه به دنبال بازگرداندن این پول به مردم هستند.


مشکلات فروش اقساطی
در حال حاضر برخی واحدهای مسکن مهر در فروش اقساطی زمین تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی دارند. آنطور که اصغری مهرآبادی در این زمینه توضیح می‌دهد، در سال ۹۳ قرار بود ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر مشمول فروش اقساطی شود و بانک مرکزی مجوزی صادر کرد تا این واحدها به جای ۲۵ میلیون تومان، ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بگیرند اما بعد گفته شد چنین قراری نداریم. اکنون بانک مرکزی مجوزی داده که می‌توان برای افزایش تسهیلات برخی واحدها استفاده کرد. قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر می‌گوید: دولت یازدهم مکلف است همه پروژه‌هایی که در دولت قبل آغاز شده را به اتمام برساند اما در طرح مسکن مهر تعدادی واحد مشمول تسهیلات وجود دارد که بانک مرکزی معتقد است پروژه‌های جدید هستند و مشمول وام نمی‌شوند. اصغری مهرآبادی درباره پیگیری‌ها برای حل مشکل این واحدها می‌گوید: در جلساتی که با حضور معاون اول رییس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد دستور دریافت وام مسکن مهر با نرخ سود ۴ درصد برای این پروژه‌ها داده شد.
به گفته او، تاکنون ۸۴ هزار واحد مسکن مهر از تسهیلات این پروژه محروم مانده‌اند که ۵۵ هزار واحد این تعداد به بانک مسکن برای دریافت وام معرفی شده‌اند. در مجموع آنطور که اصغری مهرآبادی می‌گوید، تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن مهر دریافت شده که ۸۳ درصد این رقم در دولت یازدهم بوده است. همچنین میزان وصولی اقساط مسکن مهر در حال حاضر ۹ هزار میلیارد و ۸۳۷ میلیون تومان است که ۸۳ درصد آن در دولت یازدهم وصول شده و از این مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد تومان به بانک مسکن پرداخت شده است.
مسئولان وزارت راه و شهرسازی بزرگترین مشکل مسکن مهر را گستردگی و حجم بالای این پروژه می‌دانند؛ مسئله‌ای که امکان نظارت را برای آنها دشوار کرده است. از سوی دیگر مکان‌یابی نامناسب پروژه در برخی استان‌ها مشکلات و هزینه‌های زیادی به دولت تحمیل کرده است.

تاریخ خبر : 03 مرداد 1395

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 710
  • کل نظرات : 909
  • افراد آنلاین : 23
  • تعداد اعضا : 2738
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 261
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 1,383
  • بازدید ماه : 9,660
  • بازدید سال : 153,427
  • بازدید کلی : 5,231,102