loading...
سایت ساکنین مسکن مهر پردیس
کانال مسکن مهر پردیس فاز 11
برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر پردیس، خصوصا فاز 11 (کوزو) به کانال و گروه این مجموعه در تلگرام بپیوندید و با دیگر ساکنین فاز 11 (دره آرا) همگام شوید. برای عضویت در گوشی همراه خود تصویر زیر را لمس کنید و یا در یکی از چت های تلگرام عبارت pardisema@ را تایپ و وارد گفتگوها شوید.

خانم سیفی بازدید : 852 یکشنبه 24 مرداد 1395 نظرات (0)

به نقل از خبرگزاری شبستان - 1395/05/24

 

دولت وعده داده بود که امید تاکید زیادی بر اتمام واحدهای مسکن مهر دارد و براساس برنامه، پرونده آن تا پایان سال آینده در کشور بسته خواهد شد اما مشکلات زیرساخت ها و مسائل زیربنایی گویا مانعی در این مسیر ایجاد کرده است.

 

دولت در جهت پيشبرد اهداف خود در زمينه توليد و عرضه مسكن، قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن را تهيه و به عنوان لايحه يك فوريتي در تاريخ 1/3/86 جهت تصويب به مجلس شوراي اسلامي تقديم كرد و متعاقباً مجلس شوراي اسلامي نيز در تاريخ 25/2/87 قانون مذكور را با تأييد شوراي نگهبان مصوب کرد. در تاريخ 18/9/87 طي مصوبه هيأت دولت و با امضاي معاون اول رئيس جمهور در شهرهاي زير 25000 نفر جمعيت اقدامات مربوط به مسكن مهر به قائم مقامي وزارت مسكن و شهرسازي به عهده بنياد مسكن انقلاب اسلامي قرار داده شد. شيوه نامه اجرايي طرح مذكور در شهرهاي زير 25000 نفر جمعيت با مبناي واگذاري مسئوليت كليه امور مسكن مهر به بنياد مسكن انقلاب اسلامي در تاريخ 7/2/88 از سوي وزير محترم مسكن ابلاغ گرديد كه به همراه فرمها و دستورالعملهاي اجرايي  پيوست آن مهمترين منبع و مرجع طرح مذكور در شهرهاي زير25000 نفر جمعيت مي‌باشد.

احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر چندی پیش گفته بود که "دولت تدبیر و امید تاکید زیادی بر اتمام واحدهای مسکن مهر دارد و براساس برنامه، پرونده آن تا پایان سال آینده در کشور بسته خواهد شد" بر این اساس هیئت دولت در جلسه خود تصمیمات جدیدی را درباره مسکن مهر اتخاذ کرده بود.

بر همین اساس وزارت راه و شهرسازی نیز به نقل از عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت تکمیل پروژه مسکن مهر نوشته بود: "خدمات زیربنایی و روبنایی مناطقی که مسکن مهر در آنها ساخته شده، دلیل اصلی عدم بهره‌برداری و تکمیل مسکن مهر است. آنچه مشکل اصلی مسکن مهر است عمدتا به خدمات زیربنایی و روبنایی برمی‌گردد، و گرنه در ساخت و ساز واحدها مشکلی وجود ندارد و کارها بر اساس برنامه‌ریزی پیش می‌رود. بحث تامین زیرساختی در مسکن مهر از جمله تامین آب، برق، تاسیسات، فاضلاب و مسائلی از این دست، وظیفه وزارت راه و شهرسازی نیست که بخواهیم بر انجام آن متعهد شویم؛ بلکه، تامین زیرساخت‌ها وظیفه کل دولت است و برعهده یک سازمان به تنهایی نیست. بخش عمده خانه‌سازی مسکن مهر تا پایان سال 95 به اتمام می‌رسد."

این در حالی است که به تازگی خبر رسیده که مراحل احداث ساختمان پروژه های مسکن مهر تقریبا به پایان رسیده، تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان منوط به تکمیل زیرساخت ها و مسائل زیربنایی است. علیرضا دائمی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو به باشگاه خبرنگاران جوان در این باره گفته است: " نباید مسکن مهر را به عنوان یک ساختمان تنها در نظر گرفت بلکه باید نگرش به این طرح شهری باشد، برهمین اساس نیاز به تامین آب، برق، فاضلاب و به طور کلی زیرساخت بیشتر از هر جای دیگری احساس می شود. اعتبارات بخش آب و برق مسکن مهر بسیار اندک بوده با این حال وزارت نیرو تمام تعهدات خود را در سال گذشته انجام داده است، اما امسال معاون اول رییس جمهور، جدا از اعتبارات و درآمد وزارت نیرو، حدود هزار میلیارد تومان را برای این طرح تخصیص داده است. هزار میلیارد تومان برای سال 95 بوده است و برای سال 96 اعتبارات بیشتری نیاز است؛ به عبارت دیگر برای تکمیل کل پروژه مسکن مهر، وزارت نیرو بیش از دو هزار و 500 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد. تاکنون تامین زیر ساخت بیش از یک میلیون واحد مسکن مهر انجام شده است و اگر اعتبارات با سرعت بیشتری تخصیص یابد تا پایان 95 امکان تکمیل آن وجود دارد، اما پیش بینی می شود طبق تقسیم بندی اعتبارات اتمام این طرح تا سال 96 به طول بیانجامد."

یادآور می شود: چندی پیش هیات وزیران در جلسه خود به ریاست رئیس جمهور، پیشنهاد سازمان مدیریت درباره وضعیت و رسیدگی به مشکلات مسکن مهر را بررسی و تصمیماتی را اتخاذ کرد. براساس بررسی­ های صورت گرفته، مصوب شد برای تحویل ۳۵۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان تا پایان سال جاری و تأمین امکانات زیربنایی و رفاهی به منظور فراهم نمودن شرایط اسکان اقدامات لازم صورت گیرد.

دولت همچنین وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد تمهیدات لازم برای واگذاری واحدهای بدون متقاضی به پیمانکاران، شرکت­ ها و طرف­ های قرارداد و سایر خریداران را فراهم کرده و از محل منابع حاصل از فروش این واحدها (ارزش زمین) برای تکمیل پروژه های خدمات روبنایی هزینه کند. هیات وزیران همچنین با اختصاص اعتبار مورد نیاز برای آماده­سازی شرایط خدمات زیربنایی ۳۵۰ هزار واحد مسکونی مسکن مهر موافقت کرد.

براین اساس، مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات اسناد خزانه اسلامی به منظور پرداخت بخشی از دیون پیمانکاران تا پایان سال ۱۳۹۴ و سال ۱۳۹۵، مبلغ چهار هزار میلیارد ریال از محل منابع مدیریت بحران، مبلغ هفت هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت های عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن، مبلغ هزار میلیارد ریال از منابع داخلی وزارت نیرو از محل فروش انشعابات، مبلغ دو هزار میلیارد ریال از محل قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور با عنوان «تخفیف عوارض پروانه، حمایت های مالی و تراکم و ایجاد تأسیسات عمومی مسکن مهر» به وزارت راه و شهرسازی و مبلغ دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از همین محل با عنوان «زیرساخت مسکن مهر- سهم دولت» به وزارت نیرو اختصاص یافت. دولت همچنین ضمن تأکید بر الزام دستگاه های اجرایی خدمات رسان به ارایه خدمات روبنایی مسکن مهر مطابق قانون، با استفاده از محل منابع داخلی شرکت های عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین فروش واحدهای فاقد متقاضی به منظور احداث و تکمیل روبناها (مراکز آموزشی، انتظامی، فرهنگی-مذهبی و درمانی) موافقت کرد.

تاریخ خبر : 24 مرداد 1395

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 710
  • کل نظرات : 909
  • افراد آنلاین : 26
  • تعداد اعضا : 2738
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 88
  • باردید دیروز : 261
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 1,429
  • بازدید ماه : 9,706
  • بازدید سال : 153,473
  • بازدید کلی : 5,231,148