loading...
سایت ساکنین مسکن مهر پردیس
کانال مسکن مهر پردیس فاز 11
برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر پردیس، خصوصا فاز 11 (کوزو) به کانال و گروه این مجموعه در تلگرام بپیوندید و با دیگر ساکنین فاز 11 (دره آرا) همگام شوید. برای عضویت در گوشی همراه خود تصویر زیر را لمس کنید و یا در یکی از چت های تلگرام عبارت pardisema@ را تایپ و وارد گفتگوها شوید.

امین قنبری بازدید : 1209 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)
در هفته سوم آبان ماه 1392 مهمترین رویداد مرتبط با شهر جدید پردیس، آغاز بکار سامانه پیامکی متقاضیان مسکن مهر پردیس بود. در سطح ملی نیز اخبار بیشتر حول توقف مسکن مهر و طرح جایگزین دولت یازدهم با نام مسکن اجتماعی رقم خوردند.

مسکن مهر و وزارت راه و شهرسازی
هفته سوم آبان ماه 1392، در سطح ملی مجددا بحث توقف یا تداوم مسکن مهر پیگیری شد. نمایندگان مجلس با قوت موضوع خانه دار شدن عموم مردم را طی هر طرحی از وزارت راه و شهرسازی مطالبه نمودند و وزارت راه نیز آخرین اقدامات کارشناسی را در رابطه با طرح جدید خود با نام مسکن اجتماعی به عنوان جایگزین مسکن مهر در حال سامان دادن است.

با توجه به پشتیبانی انبوه سازان از این طرح به نظر می رسد تنها نقطه اختلاف مسکن اجتماعی با مسکن مهر بر چگونگی تامین تسهیلات بانکی آن است و قرار است با ودیعه گذاری متقاضیان تا 6 برابر متقاضیان و البته تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند و این مسیر جایگزین خط اعتباری بانک مرکزی به بانک مسکن در طرح مسکن مهر خواهد شد. اگرچه هنوز مشخص نیست که در کلان شهرها با توجه به اینکه این مبالغ همچنان بخش کوچکی از هزینه خرید منزل ها را پوشش می دهند، چگونه متقاضیان می توانند مسکن های متناسب با وضعیت خود را انتخاب نمایند، همچنین با توجه به نرخ بالای تسهیلات اعطایی مشخص نیست که چگونه متقاضیان می توانند از پس بازپرداخت اقساط آن بربیایند.

در هفته گذشته اولین سری از مسکن مهرهای آماده شده در دولت یازدهم در کرمانشاه افتتاح شد. در حاشیه این افتتاح ها مسئولین امر از عزم دولت برای اتمام پروژه مسکن مهر از یکسو و عزم ایشان بر خانه دار نمودن کلیه اقشار جامعه با طرح های جدید تاکید کردند. به هرحال امید می رود با توجه به وقفه ایجاد شده در ثبت نام های جدید مسکن در سطح کشور و کاهش نسبی قیمت در بازار مصالح ساختمانی، دولت بتواند هر چه سریعتر تعهدات قبلی خود را با تحویل واحدها سبک تر نماید تا با کارشناسی بیشتر فضا برای اجرای طرح های جدید مهیا گردد. وضعیتی که پایان آن را احمد اصغری مهرآبادی به عنوان قائم مقام وزیر در مسکن مهر به دو سال دیگر حواله داد.

البته به نظر می رسد بخش عمده کم کاری صورت گرفته در مسکن مهر در شهرهای جدید بوده است، چراکه براساس آمار ارائه شده توسط مهندس نریمان، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، از 400 هزار واحد تعریف شده در شهرهای جدید سطح کشور، تنها 100 هزار واحد تحویل و 160 هزار واحد در شرف نازک کاری هستند. وی گفت که در برنامه پیش روی وزارت راه و شهرسازی و مجموعه شرکت عمران شهرهای جدید کشور، 20 هزار واحد تا شش هفته آینده واگذار می شود.

در مورد تسهیلات مسکن نیز در اخبار منتشره در هفته گذشته اشاره شد که از 50 هزار میلیارد تومان خط اعتباری طرح مسکن مهر تاکنون 48 هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد شده و حدود 41 هزار میلیارد تومان نیز پرداخت شده است. با توجه به مطرح شدن موضوع تکمیل مسکن مهر در هیئت دولت، سیف (رئیس‌کل بانک مرکزی) وعده تخصیص 2 هزار میلیارد تومان به طرح را داده است. در این بخش به نظر می رسد عمده مشکل در رابطه با افزایش نرخ وام شهرهای اطراف تهران از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان می باشد.
همچنین دکتر آخوندی نیز از تزریق 1095 میلیارد تومان به مسکن مهر در 75 روز کاری دولت یازدهم خبر داد و این را به معنای عزم دولت برای تکمیل این طرح دانست .

شرکت عمران پردیس
شرکت عمران پردیس در هفته گذشته 1 اطلاعیه صادر نمود که در آن متقاضیان 10 بلوک فاز 3 (مجتمع های زیتون و بهمن) را برای دریافت کارت قسط فراخواند. مدیرعامل شرکت عمران پردیس نیز در گزارشی از زمان تحویل واحدها گفت: پروژه های مسکن مهر پردیس که در سال 89 و 90 ساخت آنها آغاز شده پرونده آنها در سال بعد بسته می شود. براین اساس مابقی واحدهای تعریف شده در فاز 3 تا انتهای سال و تمامی واحدهای مسکن مهر در فاز 9 با تکمیل زیر ساخت ها در سال آینده به متقاضیان تحویل داده می شود.

اما واحدهای جدید تعریف شده در این شهر در سال 91 در فازهای 8 ،11 و 5 از سال آینده به به بهره برداری می رسند و تا پایان سال 94 تمامی واحدهای مسکن مهر در پردیس به متقاضیان تحویل داده می شود. این در حالی است که پیش از این بارها از سوی ایشان و مسئولین دیگر بر تحویل 18 ماهه واحدهای جدید تعریف شده در این طرح یعنی در سال 92 تاکید شده بود.

همچنین هفته گذشته شهر جدید پردیس، میزبان مهندس نریمان، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید بود تا کلنگ‌زنی تعدادی از پروژه‌های روبنایی مثل کلانتری، مراکز درمانی و فضای سبز در پردیس اجرا گردد. همچنین ایشان از اتمام حفاری تونل‌های فاز 11 بازدید نمودند و عملیات گاز‌رسانی به این فاز نیز شروع گردید. همچنین تعدادی از قرارداد‌های پیش‌فروش واحدهای مسكونی‌مهر فاز5 تحویل پیش‌خریداران گردید.

متقاضیان مسکن مهر پردیس
در هفته گذشته سایت دره بهشت به عنوان بزرگترین تالار گفت و گوی شهر جدید پردیس، سامانه پیامکی خود را افتتاح نمود. متقاضیان امید دارند با افتتاح این سامانه، انسجام بیش از پیشی بین متقاضیان شهر جدید پردیس برای مطالبه حقوق خود صورت پذیرد. لازم بذکر است در دو هفته گذشته تعدادی از متقاضیان مسکن مهر پردیس در وزارتخانه راه وشهرسازی حضور یافتند تا بواسطه تغییرات چندین باره این طرح نسبت به مشخصات اولیه شرح داده شده اعتراض نمایند و در همین رابطه نامه اعتراضی خود را به مهندس مهرآبادی قائم مقام وزیر در امور مسکن مهر رساندند. نامه نیز در هفته گذشته جهت پاسخگویی به شرکت عمران شهرهای جدید و همچنین شرکت عمران پردیس ارسال گردیده است.

کارگزاری مسکن مهر
در كارگزاری مسكن مهر همچون هفته های گذشته، تعدادی از متقاضیان فازهای 8 و 11 برای انتخاب واحد و یا امضای صورتجلسه انتخاب واحد به جای قرارداد سابق به این کارگزاری فراخوانده شدند. البته تعداد متقاضیانی که در هفته گذشته خبر انتخاب واحد خود را با دیگران در سایت های مرتبط با متقاضیان به اشتراک گذاشتند به حدی کم بود که به نظر می رسد نسبت به دوره های گذشته بخصوص در فاز 11عملا واحدهای ارائه شده از لحاظ تعداد افت محسوسی نموده است.

هنوز تعداد بسیاری از متقاضیان فاز 8 که با توجه به زمان ثبت سامانه خود و واریز مبلغ حدی انتخاب واحد منتظر دریافت دعوتنامه بوده اند برایشان دعوتنامه ارسال نگردیده است. اگر چه شرکت عمران پردیس اصرار دارد که دعوتنامه ها براساس اولویت بندی ایجاد شده صادر می گردد اما با توجه به عدم انتشار اولویت ها، متقاضیان همچنان نمی توانند نسبت به زمان دریافت دعوتنامه خود آگاهی نسبی پیدا نمایند.

همچنین در هفته گذشته برای تعدادی از متقاضیان که عموما صورتجلسه انتخاب واحد خود را دریافت نموده بودند، بخشی از مشخصات قراردادی آن ها در سایت مسکن مهر به نشانی مسکن مهر|ثبت نام مسکن مهر|مسکن مهر گروهی|درخواست مسکن مهر تکمیل گردید.

اخبار شهر
در حوزه شهری در هفته گذشته مهمترین اتفاق هفته، برگزاری راهپیمایی 13 آبان در شهر جدید پردیس بود. همچنین فرماندار شهر از احاله بخشی از هزینه های مسکن مهر بر دوش هزینه های شهرستان انتقاد کرد و آنها را فراتر از توان شهرستان خواهد. وی همچنین به مشکلات تامین آب شهرستان اشاره نمود و گفت بنابر اعلام مسئولان آبفای شرق استان تهران اکنون میزان آب استحصالی و مصرفی در شهرستان پردیس با هم برابر و عددی بالغ بر 420 لیتر بر ثانیه است که این برابری نگران کننده است.

بیگدلو تصریح کرد: در چنین شرایطی اگر به دلیل بروز مشکلاتی فنی یکی از حلقه چاه های تأمین کننده آب شرب منطقه از مدار آبرسانی خارج شود، خدمات رسانی به مردم فلج می شود. وی همچنین اشاره کرد که بر اساس مصوبه ای میان دو وزیر وقت نیرو و راه و شهرسازی مقرر شد تا میزان آبی بالغ بر یک هزار لیتر بر ثانیه از سد لتیان به شرق استان تهران شامل شهرستان پردیس و بخشی از شهرستان دماوند اختصاص یابد اما همچنان این اتفاق نیافتاده و در طرح تصفیه خانه شهر نیز بخشی اجرایی شده و بخش های دیگری از آن همچنان اجرایی نشده اند و همچنان اختلافات بین شرکت عمران پردیس و آبفای شرق تهران باقی است که بایستی هر چه سریعتر این اختلافات مرتفع گردند.

منبع خبر: پردیسنما
تاریخ خبر: 18 آبانماه 1392

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 710
  • کل نظرات : 909
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2738
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 168
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 562
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 16
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 8,745
  • بازدید سال : 138,371
  • بازدید کلی : 5,216,046