loading...
سایت ساکنین مسکن مهر پردیس
کانال مسکن مهر پردیس فاز 11
برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر پردیس، خصوصا فاز 11 (کوزو) به کانال و گروه این مجموعه در تلگرام بپیوندید و با دیگر ساکنین فاز 11 (دره آرا) همگام شوید. برای عضویت در گوشی همراه خود تصویر زیر را لمس کنید و یا در یکی از چت های تلگرام عبارت pardisema@ را تایپ و وارد گفتگوها شوید.

امین قنبری بازدید : 1386 دوشنبه 27 آبان 1392 نظرات (0)

در هفته چهارم آبان ماه 1392 مهمترین رویداد مرتبط با شهر جدید پردیس، آغاز انتخاب واحد در پروژه انبوه سازان(فازهای 5 و 9) پس از 6 ماه تاخیر نسبت به سایر فازها و ارائه گزارش پیشرفت کمی پروژه های مسکن مهر این شهر توسط شرکت عمران پردیس بود.

  مسکن مهر و وزارت راه و شهرسازی

هفته چهارم آبان ماه 1392، در سطح ملی انتقادات از وزیر راه و شهرسازی بواسطه ناامید کننده بودن طرح جایگزین وی مبنی بر ارائه وام مسکن 6 برابر ودیعه ای برای خرید مسکن به سپرده گذاران در قیاس با مسکن مهر بیش از پیش ادامه یافت. تیترهای خبرگزاری ها بخصوص در مصاحبه با نمایندگان مجلس در هفته گذشته گویای این موضوع بود:

اشتباه دانستن مسکن مهر اجحاف است؛ مسیر مسکن اجتماعی مشخص نیست؛  طرح مسکن اجتماعی باید کامل باشد؛ وزارت راه جزیره‌ای عمل نکند؛ توقف مسکن مهر پاک کردن صورت مسئله؛ توقف مسکن مهر به صلاح نیست؛ مسکن مهر علت تورم است یا بانک‌ها!؟

این موضوع با انتقاد ضمنی دکتر سیف، رئیس کل بانک مرکزی نیز همراه بود که زمان اعلام خبر وام مسکن 6 برابری ودیعه از سوی وزیر راه و شهرسازی  را "زودهنگام" دانست.

در هفته گذشته اولین تغییر مدیران شرکت عمران شهرهای جدید صورت گرفت و آئینی مدیرعامل شهر جدید اندیشه شد. با توجه به حجم بالای تغییرات در وزارت راه و شهرسازی، به نظر می رسد این دومینو در سایر شهرهای جدید نیز ادامه یابد.

همچنین در این هفته منشور وزارت راه و شهرسازی با توجه به تاکیدات دکتر آخوندی، مبنی بر احترام به حقوق شهروندی منتشر شد که از 36 بند آن، 5 بند آن مرتبط با مسکن مهر و یک بند آن مرتبط با شهرهای جدید است که در ادامه آمده اند:

·          توجه به مسكن مهر از منظر شهروندان و مشتریان

·          رعایت حق انتخاب توسط مشتری بویژه درمورد مسكن های مهر

·          ارتقای كیفیت زندگی مشتریان بویژه در مسكن های مهر

·          برنامه ریزی برای فرایند اسكان در مسكن های مهر

·          ضرورت یكپارچگی فعالیتها بویژه در شهرهای جدید

·          ضرورت توسعه زیر ساخت ها ، خدمات روبنایی و كیفیت زندگی در مسكن های مهر

مهندس نریمان نیز در این هفته در رابطه با مسکن مهرهای برعهده شرکت عمران شهرهای جدید گفت از 400 هزار واحد احداث شده، پیشرفت 70 درصدی محقق شده است. وی با اشاره به اعلام برنامه افتتاح مسکن مهر شهرهای جدید از هفته آینده گفت: بالغ بر 20 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید در ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند. نریمان افزود: مابقی مسکن مهر شهرهای جدید طی برنامه 36 ماهه به متقاضیان تحویل داده می‌شود. وی همچنین از بسته شدن خط اعتباری مسکن مهر خبر داد.

این در حال است که ایشان از زمان تقبل مسئولیت، بارها بر تکمیل دوساله واحدها تاکید نموده بودند و این موضوع با توجه به اینکه پردیس، عملا آخرین پروژه مسکن مهر تعریف شده در کشور می باشد باعث نگرانی متقاضیان این شهر شده است.

 

شرکت عمران پردیس

از مدیرعامل شرکت عمران پردیس در هفته گذشته چندین مصاحبه منتشر شد که ضمن تاکید چندین باره بر افزایش ساخت و سازها در دولت جدید، اشاره نمودند که  پرونده فاز 3 پردیس با تحویل 3 هزار واحد باقیمانده تا دی ماه سال جاری بسته خواهد شد. وی همچنین ضمن محتمل دانستن تحویل هزار واحد از واحدهای فاز 9 تا پایان سال جاری، زمان تحویل مابقی واحدهای این فاز را تا شهریور 93 عنوان نمود. 

مهدی هدایت در رابطه با پروژه های جدید تعریف شده در این شهر هم اشاره کرد که حفاری تونل دسترسی فاز 11 به آزادراه- بزرگراه و مترو به اتمام رسیده و در 22بهمن امسال از این 2 تونل بهره برداری خواهد شد. اما با مصاحبه قائم مقام وی، پیمان پیرفرشی به نظر نمی رسد هیچ افتتاحی از واحدهای مسکونی در سال جاری در فازهای جدید برنامه ریزی گردد. برخی متقاضیان به مزاح معتقدند که تاکید مجموعه وزارت راه به امکانات زیربنایی و روبنایی نهایتا باعث خواهد شد که مجموعه مساجد، کلانتری ها، مدارس و امثال هم افتتاح شوند اما با تاخیرات مکرر در تحویل واحدها، عملا بدون نمازگزار، شاکی و محصل باقی بمانند!

مدیرعامل شركت عمران شهر پردیس در مورد عملیات مترو این شهر هم گفت: كارهای نهایی نقشه برداری مترو پردیس كه ادامه خط 2 مترو تهران است در حال آماده سازی است. وی در اظهاراتی تعجب برانگیز ادامه داد: با توجه به این كه دسترسی شهر پردیس به خاطر آزادراه و بزرگراه راحت است و مردم برای رفت و آمد مشكلی ندارند ساخت مترو از ضرورت های اولیه نیست و طبق پیش بینی ها آغاز ساخت آن از سال آینده خواهد بود.

این درحالی است که هم ایشان و هم مجموعه وزارت راه، بارها بر افتتاح مترو این شهر همزمان با بارگذاری جمعیت در شهر جدید پردیس تاکید نموده بودند. یکی از متقاضیان مطلع در زمینه مترو ذیل این خبر عنوان نمودند که:

عمده مشکل ادامه خط فرهنگسرا به سمت پردیس مشکل تفاوت ارتفاع و وجود موانع طبیعی مانند ارتفاعات در طول مسیر میباشد. احداث خط مترو بصورت زیرزمینی بسیار زمانبر و پرهزینه خواهد بود و اگر بخواهند این خط مترو به مانند مسیر تهران کرج از روی زمین ادامه پیدا کند با توجه به شیب زیاد مسیر که گاهی به بیست درصد میرسد, و شیب مجاز خطوط ریلی که 1.8 درصد در مورد کشنده های معمولی و سه تا چهار درصد در مورد واگنهای خود کشش مثل واگنهای خطوط مترو میباشد, پیش بینی راه اندازی کوتاه مدت این خط غیر ممکن است. بر این اساس اگر همین امروز هم کار احداث خط متروی تهران پردیس آغاز شود, در خوشبینانه ترین حالت ممکن, تا پنج سال آینده انتظار ورود مترو به این شهر را نداشته باشید.

نهایتا اینکه شرکت عمران پردیس در اقدامی قابل تقدیر، در هفته گذشته، گزارش پیشرفت پروژه های خود را تا 12 آبانماه 1392 در سایت خود منتشر کرد که خلاصه آن در ادامه ارائه شده است.


 
نام فاز
 
تعداد واحد
 
پی
 
اسکلت
 
سقف
 
سفت کاری
 
نازک کاری
 
فاز 3(پروژه های قدیم)
 
8855
 
8855
 
8855
 
8855
 
8855
 
6926
 
فاز 8
 
27478
 
16638
 
8222
 
7728
 
2970
 
146
 
فاز 9(پروژه های قدیم)
 
3739
 
3621
 
3081
 
3081
 
2344
934
 
 
فاز 5 و 9
 
3465
 
1045
 
352
 
340
 
0
 
0
 
فاز 11
 
33335
 
28084
 
21781
 
21781
 
18859
 
1640
 

کارگزاری مسکن مهر

در كارگزاری مسكن مهر همچون هفته های گذشته، تعدادی از متقاضیان فازهای 8 و 11 برای انتخاب واحد و یا امضای صورتجلسه انتخاب واحد به جای قرارداد سابق به این کارگزاری فراخوانده شدند. البته تعداد متقاضیانی که در هفته گذشته خبر انتخاب واحد خود را با دیگران در سایت های مرتبط با متقاضیان به اشتراک گذاشتند به حدی کم بود که به نظر می رسد نسبت به دوره های گذشته بخصوص در فاز 11عملا واحدهای ارائه شده از لحاظ تعداد افت محسوسی نموده است.

هنوز تعداد بسیاری از متقاضیان فاز 8 که با توجه به زمان ثبت سامانه خود و واریز مبلغ حدی انتخاب واحد منتظر دریافت دعوتنامه بوده اند برایشان دعوتنامه ارسال نگردیده است. اگر چه شرکت عمران پردیس اصرار دارد که دعوتنامه ها براساس اولویت بندی ایجاد شده صادر می گردد اما با توجه به عدم انتشار اولویت ها، متقاضیان همچنان نمی توانند نسبت به زمان دریافت دعوتنامه خود آگاهی نسبی پیدا نمایند.

همچنین در هفته گذشته برای تعدادی از متقاضیان که عموما صورتجلسه انتخاب واحد خود را دریافت نموده بودند، بخشی از مشخصات قراردادی آن ها در سایت مسکن مهر به نشانی  www.maskanmehr.net  تکمیل گردید.

اما خبر مهم هفته گذشته آغاز انتخاب واحد در فاز 5 پردیس با یک تاخیر تقریبا 6 ماهه نسبت به سایر فازها بود. برای اولین بار یک گروه 20 نفری از متقاضیان پروژه انبوه سازان برای انتخاب واحد در این فاز فراخوانده شدند . اگرچه گویا این خبر مهم در سایه اخبار قطعی از حذف برخی امکانات واحدها و البته پارکینگ و انباری از واحدهای منتخب چندان به مذاق متقاضیان این فاز خوش نیامده و بیشتر آن را یک حرکت ظاهری بواسطه فشارهای اخیر ایشان به شرکت عمران پردیس قلمداد می کنند.

 

 اخبار شهر

در حوزه شهری در هفته گذشته مهمترین اتفاق هفته، برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم در هیئات و مساجد شهر بود. همچنین در پایان هفته نیز، نماز جمعه با حضور حجت الاسلام و المسلمین علوی، وزیر اطلاعات برگزار گردید.

 

پردیسنما

پردیسنما در هفته گذشته گزارش نظرسنجی خود را که با استقبال خوب خوانندگان خود در زمینه برنامه ایشان پس از تحویل واحدهای مسکن مهر پرسیده بود، منتشر کرد که در آن متقاضیان بطور قاطع بر عزم خود بر استقرار فوری در پردیس پس از تحویل واحدها خبر داده بودند. این نتیجه باعث خواهد شد، بار مسئولیت مسئولین امر بیش از پیش سنگین تر شده تا امکانات زیربنایی مورد نیاز شهر پردیس بخصوص در بخش حمل و نقل و خدمات شهری توسعه یابد تا دغدغه همیشگی ایشان برای تغییر بافت جمعیتی شهرهای جدید به شهرهای مهاجرت پذیر با مشکلات عمومی حاشیه نشینی، تبدیل به نقطه قوت شهر در کاهش بار جمعیتی تهران و ایجاد شهری پیشرو گردد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 710
  • کل نظرات : 909
  • افراد آنلاین : 66
  • تعداد اعضا : 2738
  • آی پی امروز : 118
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 230
  • باردید دیروز : 261
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 1,571
  • بازدید ماه : 9,848
  • بازدید سال : 153,615
  • بازدید کلی : 5,231,290