loading...
سایت ساکنین مسکن مهر پردیس
کانال مسکن مهر پردیس فاز 11
برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر پردیس، خصوصا فاز 11 (کوزو) به کانال و گروه این مجموعه در تلگرام بپیوندید و با دیگر ساکنین فاز 11 (دره آرا) همگام شوید. برای عضویت در گوشی همراه خود تصویر زیر را لمس کنید و یا در یکی از چت های تلگرام عبارت pardisema@ را تایپ و وارد گفتگوها شوید.

خانم سیفی بازدید : 904 شنبه 05 تیر 1395 نظرات (0)

به نقل از قدس آنلاین - 1395/04/01

خسرو معتضد:
در روز ۲۸ آذر پارسال که برای ایراد سخنرانی به مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی دعوت شده بودم، نهایت محبت و اکرام را در حقم بجا آوردند و کارشناسان محترم و برجسته راه‌آهن از سخنرانی‌ام که درباره تاریخچه راه‌آهن ایران در قرن نوزدهم و بیستم از عصر ناصری تا پایان عصر پهلوی بود، استقبال شایانی کردند.

در پایان به یکی از مشاوران محترم وزیر راه و شهرسازی گفتم: من جناب آقای مهندس آخوندی را در عمرم نه دیده‌ام و نه می‌شناسم. با ایشان هیچ گونه غرض و دشمنی شخصی ندارم. ضمن تشکر از محبت وزارت محترم راه و شهرسازی که امروز مرا برای سخنرانی دعوت کردید و با دوستان فرهیخته کارشناس و مدیران برجسته راه‌آهن آشنا شدم، از قول من به ایشان بگویید تا زمانی که مسکن مهر را می‌کوبید، علیه شما قلم خواهم زد، زیرا مسکن مهر تا آنجا که در توان دولت قبلی بود، عده زیادی را خانه‌دار کرد و به پریشان خاطری هزاران خانواده خاتمه داد و از اقدام‌های انسانی بسیار ارزنده دولت سابق بود که در حقیقت اجرای خواسته حضرت امام راحل و در ادامه تشکیل بنیاد مسکن عصر امام بود. حال بفرمایید در طول این دو سال و نیم چه کرده‌اید و برای خانه دار کردن مردم، جز وعده‌های مبهم و غیرقابل اجرا، چه گلی به سر مردم بی‌خانمان زده‌اید؟ چرا نام نیک گذشتگان را خراب می‌کنید؟ واقعاً معتقدید مسکن مهر هیچ بخش مثبتی نداشته است؟
مشاور محترم ایشان چیزی نگفت و به طور تلویحی قول داد عرایض مرا به حضور جناب وزیر که «از محنت مرم بی‌خبرند» و گویا در این کشور زندگی نمی‌کنند، برساند. وزیری که از بس مرفه و ثروتمند است، مردم را نمی‌بیند. از قرار، این پیام نرسیده یا اگر رسیده در روحیه ایشان تأثیر نبخشیده است.
در آخرین دیدار آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب با وزیران، ایشان با همان ادبیات ظریف خاص خودشان خطاب به آقای مهندس آخوندی روی کرده، پرسیدند « خرید 138 هواپیما از ایرباس فرانسه گرچه مهم است، اما آیا واجب است و از اولویت‌ها به شمار می‌رود؟» بر این پرسش این نکات را می‌توان افزود، راستی آیا چون امارات متحده عربی و قطر و بحرین و کویت و عمان هواپیماهای پیشرفته‌ای دارند که تا قاره آمریکا را پوشش می‌دهد، ایران هم باید اولویت معاملات را به خرید هواپیماهای ایرباس و بویینگ بدهد؟
در این کشور که هنوز کوره راه‌های دوران سلاجقه و خوارزمشاهیان دیده می‌شود و مردم گاهی هنگام عبور از پل‌هایی که باید دست روی قرقره بگیرند، انگشتان خود را از دست می‌دهند، آیا 118 یا 138 هواپیمای 380-A و 350A تا این حد لازم است؟ چه می‌شد اگر از 10 یا بیست یا چهل فروند شروع می‌کردید و به 138 فروند می‌رسیدید؟ مگر هواپیمایی یونکرس که از تهران به دور دنیا سفر می‌کرد، در سال 1307 چند هواپیما به ایران آورد؟ هشت فروند یا 10 فروند.
مگر هواپیمایی ملی ایران که همه تصدیق می‌کنند در اواخر دهه 1350 از منظم‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان شناخته می‌شد، با چند طیاره کار خود را در سال 1340 آغاز کرد؟ با سه چهار فروند ملخی و دو سه جت.
از آقای وزیر راه و شهرسازی در طول سه سال گذشته هیچ هنری دیده نشده است. ایشان در هر فرصت طرح مسکن مهر را مورد حمله قرار می‌دهند و کم کاری وزارتخانه‌شان را در سه سال اخیر به پای دولت قبل می‌گذارند. من با مهندس نیکزاد جز سه چهار بار که یک بار او را در دفترش دیدم تا درباره تقلبات آژانس‌های فروش مسکن به مردم با او صحبت کنم و ناله‌ها و شکایات مردم را به دست او دادم و دو سه بار که او را در محافل و مجالس ترحیم و سخنرانی دیده و سلام و علیکی کرده‌ام، آشنایی چندانی ندارم، ولی او با فداکاری در خور تحسین، هزاران مسکن مهر را به پایان رساند و اکنون نیز اگر دولت از او بخواهد، طرح مسکن مهر را ادامه دهد، مسلماً موفقانه و پیروزمندانه آن را به پایان خواهد رساند. فداکاری‌های او از یاد نرفتنی است.
در این چند روزه که مهندس آخوندی که تصور می‌کند به علت نفوذ خانوادگی، مقامش همیشگی است، بار دیگر به مسکن مهر حمله کرد و آن را فاجعه آمیز خواند. مردم اما پاسخش را خوب دادند. یکی از خوانندگان روزنامه‌ای نوشت، در این سه سال شما چه کردید؟ از یک پروژه نام ببرید که آن را به پایان رساندید، در حالی که در دولت گذشته صدها پروژه راه و ارتباطات و راه‌آهن و نیز مسکن مهر به پایان رسید؟
آن طور که من استنباط می‌کنم، مهندس آخوندی یک مهندس معمار و آرشیتکت هنرمند و برجسته است، اما در زمینه اداره یک وزارتخانه و شیوه برقراری ارتباط با مردم و جلب رضایت آنان هیچ تجربه، ممارست و اطلاعات و روابط عمومی ندارد و سخنان او مردم را عصبانی می‌کند. نگاهی به فهرست خانه‌ها و آپارتمان‌های آماده فروش در سایتی به نام «دیوار» در اینترنت یا در صفحات مسکن نیازمندی‌های روزنامه‌ها بیفکنید، ببینید سیر افزایش قیمت خانه‌های کلنگی و آپارتمان‌های نوساز یا کهنه به چه بهای وحشتناک و باورنکردنی رسیده است. از 200 میلیون تومان کمتر نیست، آخر همه مردم ایران که مانند آقای مهندس آخوندی دارای خانه ویلایی نیستند. آخر همه مردم که مانند مدیر سابق بیمه مرکزی و رئیس بانک رفاه کارگران و رئیس صندوق ذخیره ملی حقوق‌های بالای هفتاد هشتاد میلیون و صد میلیون نمی‌گیرند، باور کنید مردم به جای اشک، خون می‌بارند.
آقای آخوندی از آرشیتکت‌های برجسته کشور است. ایشان سازنده عمارت اهرام ثلاثه به جای مجلس شورای اسلامی ایران است. ساختمانی که وقتی آن را با ساختمان قدیمی مجلس شورای ملی (بهارستان) که در سال 1309 و 1310 به وسیله معماران آلمانی به جای ساختمان مرحوم سپهسالار مشیر الدوله قزوینی با الهام از ساختمان‌های تخت جمشید از نو ساخته شد، سبب سربلندی هر ایرانی شد (ساختمان قدیمی را عرض می‌کنم، نه بنای هرم کئوپس و کفرن و میکرونوس در محوطه مجلس شورای ملی سابق در باغ بهارستان را) امروز هم بنای قدیم موجب افتخار است. چرا ایشان دنبال هنر اصلی خود نمی‌رود؟ چرا هر روز با عنوان کردن مطالبی مانند «سازندگان مسکن مهر سوسیالیست(!) بوده‌اند و خواسته‌اند طبقات پایین را راضی کنند (راستی چه کار خوبی می‌کرده‌اند)» و کمونیست خواندن مخالفان، و طرح‌های هرگز اجرا نشده خودشان موجب خنده مردم می‌شوند. به نظر من ایشان باید کمی مطالعه کنند و جامعه ایران را بشناسند.  مردم عادی قدرت بازپس دادن اقساط وام‌های 160 میلیونی را ندارند. مردم نمی‌توانند اقساط یک میلیون و دویست هزار تومان بدهند. ایشان هر از چند گاه مردمی را که گناه آنان نداشتن خانه و بی‌پولی است، مورد توهین قرار می‌دهند.
فضای ایران را با اروپا اشتباه می‌گیرند. نمونه‌اش همان اهرام ثلاثه که برای مجلس ساختند، اگر شما به یک عرب عربستان یا مصری بگویید می‌خواهم ساختمان مجلس شما را با الگوگیری از معماری تخت جمشید بسازم، گیوه از پای درآورده، مدت‌ها شما را تعقیب کرده و به سویتان سنگ پرتاب خواهد کرد.
ایشان این هنر را به کار بستند و آب از آب تکان نخورد. حال باید خدمتشان عرض کنیم مسکن مهر ولو ناقص (ناقص به علت کم کاری عمدی وزارت راه و شهرسازی در این سه سال) عده زیادی از ناراضیان از دولت و حاکمیت را کاست و راضی و شکرگزارشان کرد. چه خدمتی بالاتر از این؟ در بیابان خانه ساختن هم هنر ملت ایران است و متأسفانه نه رئیس دولت و نه وزیر مسکن ایشان هیچ تاریخ ایران را نمی‌خوانند و نمی‌دانند و الا این اظهارات عجیب و غریب را نمی‌کردند. دست کشیدن از مسکن مهر 30 هزار کارگر کوره پز خانه‌ها را، بنا به گفته آقای غلامرضا عباسی، رئیس انجمن صنفی کارگران کوره پز خانه‌ها، بیکار کرد.  تولید یک چهارم شده و از 400 کوره پز خانه فقط 50 عدد نیمه فعال است، همین طور در سایر رشته‌های ساختمانی؛ سر وزارت مسکن سلامت!

تاریخ خبر : 1 خرداد 1395

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 710
  • کل نظرات : 909
  • افراد آنلاین : 23
  • تعداد اعضا : 2738
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 261
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 1,379
  • بازدید ماه : 9,656
  • بازدید سال : 153,423
  • بازدید کلی : 5,231,098