loading...
سایت ساکنین مسکن مهر پردیس
کانال مسکن مهر پردیس فاز 11
برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر پردیس، خصوصا فاز 11 (کوزو) به کانال و گروه این مجموعه در تلگرام بپیوندید و با دیگر ساکنین فاز 11 (دره آرا) همگام شوید. برای عضویت در گوشی همراه خود تصویر زیر را لمس کنید و یا در یکی از چت های تلگرام عبارت pardisema@ را تایپ و وارد گفتگوها شوید.

امین قنبری بازدید : 1626 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

هفته چهارم مهرماه شهر جدید پردیس، با پایان بروزرسانی سایت شرکت عمران پردیس و انتشار اطلاعیه های جدید آن، بیش از پیش با ابهام سپری شد.

مسکن مهر و وزارت راه و شهرسازی
هفته چهارم مهرماه 1392، در بخش ستادی وزارت راه و شهرسازی عملا اتفاق قابل ملاحظه ای رخ نداد. جاییکه مردم، کارشناسان، انبوه سازان و نمایندگان مجلس منتظر طرح های جدید این وزارتخانه با توجه به انتقادات تند و تیز دکتر آخوندی از مسکن مهر بودند، در هفته گذشته جزییات جدیدی از این طرح ها منتشر نشد. اگرچه حتی همان جزییات اندک منتشر شده در هفته های گذشته از طرح های جدید وزارتخانه نیز باعث انتقاد بسیاری از کارشناسان گردیده است. یکی از مهمترین انتقادات از طرح های جدید وزیر، حذف گروه های کم درآمد از افق این طرح ها برای خانه دار شدن و امکان فعال‌شدن تقاضای غیرمصرفی در بازار مسكن است. همچنین رییس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از صحبت های اخیر دکتر آخوندی مبنی بر حذف اعتبارات مسکن مهر، اعلام نمود که مجلس بیشترین همکاری را تاکنون با این طرح داشته است و کلیه اعتبارات درنظر گرفته شده در بودجه نیز در مجلس مصوب شده اند.

اما در مورد مسکن مهر در هفته گذشته آمار جالبی ارائه شد. معاون وزیر راه و شهرسازی از اخذ 625 هزار دفترچه فروش اقساطی از سوی مالکان مسکن مهر تا سوم مهرماه سال جاری با توجه به تحویل واحدها به ایشان در سراسر کشور خبر داد و گفت: تا این تاریخ ازتعداد کل 2 میلیون و 135 هزار واحد مسکن مهر، 967 هزار پایان کار اخذ شده است. این آمار ضعیف اما حالا و بصورت هر روزه برای وزارت راه و شهرسازی مشکل ایجاد کرده است. به طور مثال در دیگر شهرهای اقماری تهران، تاخیر در تحویل واحدها باعث اعتراض های هفتگی مردم شده است. بطوریکه مجددا در هفته گذشته پرند شاهد تجمع متقاضیان و ساکنین این شهر بود.

مهمترین مشکل شهر جدید پرند عدم تامین زیرساخت ها بخصوص تامین آب شرب است بگونه ایکه حتی برخی واحدهای مسکونی شده در این شهر، ساعت های محدودی دسترسی به آب دارند. مشکل آب البته زنگ خطر خود را در شرق تهران نیز به صدا درآورده است و با کاهش دسترسی به آب در این منطقه، مسئولین از مردم درخواست کاهش 20% مصرف خود در نیمه دوم سال را داده اند که این اعلام خطر برای تامین آب شرب شهر پردیس نیز خواهد بود. اما در هشتگرد مشکل اصلی افزایش وام به 30 میلیون تومان برای مسکن مهرهای استان البرز است که اگرچه بانک مسکن ایرادات و مشکلات فنی برای آن عنوان نموده است اما به نظر می رسد عمده دلیل آن فقدان اعتبارات باشد. به هر روی مسئولین امر در استان البرز پیگیر اخذ این مبالغ از متقاضیان هستند تا واحدها از حالت بلاتکلیفی حاضر خارج و به متقاضیان تحویل گردد.

شرکت عمران پردیس
شرکت عمران پردیس در هفته گذشته با اتمام بروزرسانی سایت خود 5 اطلاعیه جدید صادر نمود. در بین اطلاعیه ها، اطلاعیه شماره 32 بر غیرقانونی بودن خرید و فروش مسکن مهر(99) ساله تاکید نمود و اطلاعیه شماره 30 برخی از متقاضیان واحدهای فاز 3 را مجددا برای تحویل واحدها فراخواند.

در اطلاعیه شماره 33 شرکت عمران پریس نیز که در هفته گذشته منتشر شد اطلاعات جدیدی در اختیار متقاضیان قرار گرفت. اهم آن به شرح زیر است:

الف) "نوع پروژه های مسكن مهر در فازهای سوم و نهم به دو شکل ملکی و 99 ساله و در فازهای دیگر صرفا به شکل 99 ساله می باشد."

ب) "حدودا تعداد 88000 واحد مسکونی در فازهای مختلف شهر جدید پردیس جهت تحویل به متقاضیان واجد شرایط در حال ساخت می باشد. كه تا کنون تعداد 137000 نفر ثبت نام سامانه ای ، تعداد 87000 نفر افتتاح حساب ، تعداد 25000 نفر دارای قرار داد و 3300 نفر به مرحله تحویل واحد مسکونی و دریافت دفترچه اقساط وام بانکی دست یافته اند."

ج) "با عنایت به تکمیل ظرفیت مسکن مهر در شهر جدید پردیس، ثبت نام جدیدی انجام نخواهد شد و متقاضیانی که بنا به هر دلیل فرم ج ایشان بررسی نشده است به دلیل تکمیل ظرفیت ، در حال حاضر امکان بررسی ،تایید یا رد ایشان در سامانه وجود ندارد ، بدیهی است چنانچه متقاضیان فعلی انصراف داده یا به دلیل فقدان شرایط حذف گردند به ترتیب تاریخ ثبت نام متقاضیان لیست انتظار ، در سامانه جایگزین خواهند شد."

د) "با واریز 70% مبلغ سهم آورده متقاضی در هر پروژه و بر اساس اولویت بندی (اطلاعیه شماره 31 این شركت؛ بایستی 70% مبلغ آورده متقاضی در حساب ایشان موجود باشد. برای كوزو 000ر000ر250 ریال و برای دره دره بهشت 000ر000ر360 ریال)، از متقاضیان جهت انتخاب واحد دعوت به عمل خواهد آمد."

ه) "در خصوص پروژه های مسكن مهر در فازهای مختلف به استحضار میرساند :

1- فاز سوم به طور کامل تعیین تکلیف شده و مالکان آنها مشخص شده است.
2- تعداد محدود واحد باقیمانده در پروژه های مسکن مهر فاز 9 نیز به متقاضیان واجد شرایطی که تاریخ ثبت نام ایشان 31/3/91 و قبل از آن بوده است تعلق می گیرد.
3- فاز 5 به دلیل موانعی که در عملیات اجرایی پروژه پیش آمده با تاخیر مواجه شد که با پیگیری های متعدد مسئولان امر عملیات اجرایی آنها از سر گرفته شده است و هر چند کندتر از سایر پرژه ها ، لیکن فعال میباشد.
4- از مجموع واحدهای فاز 8 موسوم به دره بهشت نیز تا کنون تعداد 3000 واحد به مرحلی انعقاد قرارداد رسیده و منعقد شده است.
5- فاز یازده معروف به کوزو پارس نیز تعداد 12000واحد به مرحله عقد قرارداد یعنی مشخص شدن مالکان آنها رسیده است.
6- كلیه متقاضیان مسكن مهر تا چهار ماه آینده تعیین تكلیف گردیده ؛ به عبارت دیگر همه 88000 متقاضی مسكن مهر پردیس مشخص و قطعی خواهد شد.
7- برنامه و سیاست كار شركت عمران تا پایان خرداد 93 ؛ كلیه متقاضیان انتخاب واحد خود را انجام و تعیین واحد گردند."

براساس موارد فوق، اطلاعیه شماره 33، اطلاعیه پر ابهام از سوی متقاضیان شناخته می شود، جاییکه مسئولین مسکن مهر پردیس از همان زمان ثبت نام بر تعریف هر دونوع پروژه ملکی و 99 ساله تاکید کرده بودند و حتی تاکنون در مکاتبات رسمی خود با بخش عمده ای از متقاضیان و باتوجه به نوع درخواستی متقاضیان، نوع واحدهای آن ها را ملکی خوانده بودند. اساسا مشخص نیست که در پردیس، با اخذ کلیه هزینه تامین زیربناهای شهری و روبناها از متقاضیان، شرکت عمران آن بر چه اساسی قائل به تفکیک واحدها به ملکی و 99 ساله است. بطور مثال در فاز 8 پردیس مبلغ آورده متقاضیان از آورده متقاضیان واحدهای ملکی در فاز 3 پیشی گرفته است و متقاضیان حق خود می دانند که واحدها بصورت ملکی به ایشان تحویل گردد.

اما مهمترین بخش پر ابهام اطلاعیه شماره 33 و البته اطلاعیه شماره 31 شرکت عمران پردیس که در هفته گذشته انتشار یافت اشاره به مبلغ واریزی جهت انتخاب واحد توسط متقاضیان بود که اشاره شده بود مبالغ 25 میلیون تومان و 36 میلیون تومان مدنظر به ترتیب برای فازهای 11 و 8 تنها 70% مبلغ آورده است. این در حالی است که طبق اطلاعیه های 12 و 13 این شرکت که در خردادماه سال جاری منتشر شده بودند، این مبالغ 90% مبالغ آورده بوده و در پردیس برای افزایش سرعت کار بنا شده است که برای انتخاب واحد، متقاضیان 90% مبالغ آورده را برای انتخاب واحد واریز کنند. با توجه به اختلاف زیاد ایجاد شده در مبالغ آورده در دو وضعیت 70% و 90% بخشی از متقاضیان پردیس از اینگونه اطلاع رسانی به شدت ابراز گلایه و اعتراض نموده اند.

مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران پردیس در هفته گذشته آماری از عملکرد این شرکت ارائه نمود. وی در مصاحبه خود اشاره نمود که "از 3 هزار واحد باقی مانده در فاز 3 پردیس، یك هزار واحد در مرحله واگذاری است و 2 هزار واحد دیگر نیز تا آخر آذر تحویل داده می‌شود. در فاز 9، 3 هزار واحد در حال ساخت و ساز است كه بخشی از آنها آماده شده و بخشی در حال تكمیل، سفت‌كاری و نازك‌كاری است كه با تكمیل زیرساخت‌ها، تحویل متقاضیان می‌شود."
"در فاز 8 كه قرار است پذیرای 100 هزار نفر جمعیت باشد، ساخت و ساز و تكمیل زیرساخت‌ها و روبناها با هم و با یك سرعت در حال پیشرفت است كه تاكنون 20 هزار فونداسیون ریخته شده و 8 هزار واحد مرحله سفت‌كاری را گذرانده است. در فاز 11 «كوزو» معادل 22 هزار واحد مرحله سفت‌كاری، اسكلت و سقف‌زنی را گذرانده است كه تكمیل زیرساخت‌ها و روبناها تا حدی از كار ساخت و ساز عقب‌تر است كه البته با مذاكرات صورت گرفته، قرار است بزودی این مشكل برطرف شود. در فاز 5 پردیس كه كار ساخت و ساز واحدها به انجمن انبوه‌سازان سپرده شده، كار به كندی پیش می‌رود که انتظارات دیگری از این مجوعه وجود دارد. در رابطه با ارسال دعوتنامه نیز، در صورت تکمیل سقف واحدها از سوی پیمانکاران و تکمیل موجودی از سوی متقاضیان دعوتنامه ارسال می گردد که بر همین اساس، روزانه 200 نفر در فاز 11 و 100 نفر در فاز 8 برای عقد قرارداد پیش‌فروش فراخوانده می‌شوند. "

اگرچه مهدی هدایت با خوش بینی نسبت به ارائه آمار فوق اقدام نمود اما متقاضیان مسکن مهر عنوان مینمایند که این گزارش ها به هیچ عنوان انطباقی بر قول اولیه مبنی بر تحویل 18 ماهه واحدها ندارد، چرا که عملا تنها 2 ماه دیگر تا پایان 18 ماه قول داده شده اولیه باقیست. البته مهندس نریمان در دوهفته پیش با پیشدستی و به یکباره این قول اولیه را تا 30 ماه دیگر تمدید نمود و مهدی هدایت نیز در مصاحبه اخیر خود پایان سال 94 را زمان اتمام طرح مسکن مهر پردیس اعلام کرد!

کارگزاری مسکن مهر و متقاضیان

در كارگزاری مسكن مهر همچون هفته های گذشته، تعدادی از متقاضیان فاز 11 برای انتخاب واحد و یا امضای صورتجلسه انتخاب واحد به جای قرارداد سابق به این کارگزاری فراخوانده شدند. همچنین مانند هفته قبل آن، روند برداشت از حساب ها در هفته گذشته نیز ادامه داشت و متقاضیان این فاز از برداشت های میلیونی از حساب های خود خبر دادند. روند برداشتی که با توجه به ابهام مبلغ آورده متقاضیان اینبار باعث نگرانی بخشی از متقاضیان شده است. متقاضیان این فاز که همچنان در شوک خبر زمان تحویل واحدها بودند، حالا با توجه به ابهام در مورد مبالغ آورده، نگرانترین متقاضیان هستند. رایزنی ها بین متقاضیان این فاز و سایر متقاضیان برای چگونگی پیگیری این وضعیت همچنان ادامه دارد.

اما متقاضیان فاز 8 بعد از شش هفته توقف انتخاب واحد، در هفته گذشته همچون هفته پیش از آن انتخاب واحد نمودند. البته با توجه به جدید بودن اکثر شرکت هایی که در فاز 8 واحد ارائه نموده بودند، عمده متقاضیان حتی نتوانستند از تجربیات دیگران استفاده نمایند و عموما بدون هیچگونه شناختی نسبت به انتخاب شرکت ها اقدام نمودند. وضعیتی که همچنان پر ابهام بوده و با اطلاع رسانی شرکت عمران از چند روز قبل به متقاضیان مبنی بر شرکتهای ارائه دهنده واحد در روزهای آتی آن قابل حل می باشد.

البته بخشی از ابهامات این متقاضیان در رابطه با مکانیزم ارسال دعوتنامه با اطلاعیه شماره 31 شرکت عمران پردیس مرتفع شد اما با توجه به نسبی بودن اولویت بندی و عدم دسترسی متقاضیان به اطلاعات دیگران، همچنان ایشان نمیتوانند برآورد تقریبی برای زمان ارسال دعوتنامه خود در نظر بگیرند.

رایزنی بین متقاضیان پروژه انبوه سازان(فاز 5 و 9) در رابطه با چگونگی پیگیری کار جهت تسریع در روند اجرایی پروژه ایشان همچنان ادامه دارد، این متقاضیان علیرغم امتحان تقریبا همه گزینه های ممکن، تا به حال پاسخ مناسبی دریافت ننموده اند. به اذعان مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران پردیس و اطلاعیه شماره 33 شرکت عمران پردیس، علیرغم تمام اتفاقات گذشته، همچنان این پروژه کندترین پروژه بوده و با توجه به عقب افتادگی اولیه، مشخص نیست که در نهایت چگونه پیش خواهد رفت.


اخبار شهر
در حوزه شهری بایستی اشاره نمود که آبفای شرق استان تهران نسبت به مصاحبه های اخیر مدیرعامل شرکت عمران پردیس که تاخیر در تحویل واحدها را بواسطه اهمال آب و فاضلاب خوانده بود، موضع گرفت و وی را به فرافکنی متهم نمود. در اطلاعیه این شرکت آمده است که بخش مهمی از سیستم آب و فاضلاب شهر پردیس در حال حاضر در تعهد و اختیار شرکت عمران پردیس است که این بخش دارای کاستی های متعددی می باشد و این امور نیز در تاخیرها موثر بوده اند. همچنین گروسی، نماینده مردم شهریار، ملارد و شهر قدس در مجلس، مجددا پرونده تقسیم استان تهران را باز نمود و با مثبت خواندن تقسیم استان تهران گفت با تقسیم تهران دیگر نیازی به انتقال پایتخت نیست. پیش از این نمایندگان مردم ورامین و دماوند در مجلس نیز هریک خواهان تشکیل استان جدید در شرق تهران یکی به نام خرداد و با مرکزیت ورامین و دیگری به نام البرز شرقی و با مرکزیت دماوند شده بودند که در این میان تحرکی از سوی شهر پردیس و مسئولین ان مشاهده نمی گردد.

بزرگراه تهران پردیس هم تا 30 مهر شاهد عملیات بهبود روشنایی تونل های خود خواهد بود که به نظر می رسد اتفاق دو هفته پیش در انحراف و آتش سوزی یک دستگاه وانت پیکان در این تصمیم موثر بوده است. همچنین اعلام شد که تا حدود دو هفته آینده سه تقاطع‌ غیر همسطح جدید در مسیر آزادراه تهران – پردیس به عنوان ایستگاه‌های دریافت عوارض به بهره‌برداری می‌رسند. این تقاطع‌ها برای وصل منطقه های دره بهشت و کوزو به جاده قدیم احداث شده که ارتباطات این منطقه از نظر فیبرنوری، استقرار پلیس و نیروی انتظامی برای تامین امنیت منطقه تا دو هفته آینده برقرار می‌شود. همچنین اکرامی مدیرعامل شرکت آزادراه تهران – پردیس از درخواست این شرکت برای رند شدن عوارض آزادراه تهران - پردیس به دلیل کمبود سکه و اسکناس 200 تومانی به مبلغ 2000 تومان خبر داد!

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 710
  • کل نظرات : 909
  • افراد آنلاین : 77
  • تعداد اعضا : 2738
  • آی پی امروز : 175
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 346
  • باردید دیروز : 261
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 1,687
  • بازدید ماه : 9,964
  • بازدید سال : 153,731
  • بازدید کلی : 5,231,406