loading...
سایت ساکنین مسکن مهر پردیس
کانال مسکن مهر پردیس فاز 11
برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر پردیس، خصوصا فاز 11 (کوزو) به کانال و گروه این مجموعه در تلگرام بپیوندید و با دیگر ساکنین فاز 11 (دره آرا) همگام شوید. برای عضویت در گوشی همراه خود تصویر زیر را لمس کنید و یا در یکی از چت های تلگرام عبارت pardisema@ را تایپ و وارد گفتگوها شوید.

امین قنبری بازدید : 1228 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (0)
به گزارش خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، در سال گذشته عوامل بسیاری از جمله اجرایی شدن طرح هدفمندی یارانه‌ها به طور ناقص، افزایش قیمت مصالح ساختمانی، افزایش قیمت زمین، افزایش هزینه‌های جانبی ساخت از جمله دستمزد کارگران با توجه به غیرقانونی شدن به کارگیری کارگران افغانی و در نهایت تاثیرگذاری نوسانات نرخ ارز همه و همه باعث افزایش قیمت در بازار مسکن شد. اما افزایش قیمت تنها به بازار آزاد مسکن ختم نشد و مسکن مهر را نیز بی‌نصیب نگذاشت.
اولین افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر به در اولین ماه زمستانی برمی‌گردد که متقاضیان مسکن مهر با خوشحالی فراوان از تحقق رویای خانه‌دار شدنشان به ثبت‌نام مسکن مهر پرداخته بودند.
قیمت‌های جدید بر اساس دستور و بخش‌نامه وزیر راه و شهرسازی مشخص شده بود و با توجه به نوسانات قیمت مصالح در بازار، ساختمان‌هایی که در مرحله نازک‌کاری بودند، متری 5000 تومان و ساختمان‌هایی که تازه آغاز به کار کرده بودند متری 40 هزار تومان بر قیمت‌شان اضافه شد.
چندی پیش بود که برای چندمین بار در سال جاری زمزمه‌های افزایش قیمت مسکن مهر با اعلام رسمی ابوالفضل صومعلو معاون وزیر راه و شهرسازی، افزایش 10 تا 100 هزار تومانی در هر مترمربع مسکن مهر کلید خورد.



این خبر در حالی بود که مقامات وزارت راه و شهرسازی بارها افزایش قیمت مسکن مهر را منتفی اعلام کرده بود و محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی نیز از برخورد با انبوه‌سازانی که اقدام به افزایش قیمت مسکن مهر کرده بودند، خبرداده و اعلام کرده بود: تا اطلاع ثانوی قیمت مسکن مهر افزایش نمی یابد.
و همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی با صراحت کامل در پاسخ به آخرین نامه انبوه‌سازان مبنی بر افزایش قیمت ساخت واحد‌های مسکونی مهر و لزوم افزایش قیمت‌ها بیان کرده بود: قرار‌داد مسکن مهر همچون قرار‌داد‌های دیگر است و تغییری در متن قرارداده نمی شود.
وی براین اعتقاد بود که انبوه‌سازان مسکن مهر این قرارداد را در اوج گرانی‌های سال 91 منعقد کرده‌اند و مشخصا می‌دانستند که روند افزایش قیمت‌ها به چه صورتی خواهد بود و امکان افزایش تورم را در نظر گرفته شده و در قراردادهای امضا شده نیز وجود دارد.
به اعتقاد صومعلو با آزادسازی نقل و انتقال پروژه‌های مسکن مهر خریداران از توانایی مالی لازم جهت تامین این افزایش قیمت برخوردار بوده و بنابراین مابه‌التفاوت عدم تامین فروشنده را خریدار پرداخت می‌کند تا این واحدها تکمیل شوند.
اما آیا به راستی واقعیت چنین است؟ طرحی که برای خانه‌دار شدن اقشار ضعیف و نیازمند برنامه‌ریزی شده بود اکنون با این افزایش قیمت‌های بی‌پایان چه شکلی به خود گرفته است؟
به نظر می‌رسد تنها انبوه‌سازان و تولیدکنندگان مسکن مهر از انتشار چنین خبری خوشحال شده و ابراز رضایت‌مندی دارند. انبوه‌سازان افزایش قیمت مسکن مهر را در شرایط فعلی کاری عادلانه بیان می‌کنند. حال این عدالت برای چه کسی است؟ متقاضی کم‌بضاعت مسکن مهر و یاانبوه‌ساز ...
در همین خصوص، مجتبی بیگدلی دبیر انجمن انبوه‌سازان در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو» گفت: افزایش قیمت مسکن مهر عادلانه است، چرا که با افزایش حدود 10 برابری قیمت مسکن، قیمت ساخت هیچ تکانی نخورده بود.
وی ادامه داد: این افزایش قیمت برای نجات دادن طرح مسکن مهر کاری ضروری است چرا که باید پروژه‌های ناتمام را به طریقی به تمام رساند تا به دست مردم برسند.
 دبیر انجمن انبوه‌سازان افزود: در حال حاضر هزینه ساخت هر واحد مسکونی متری یک میلیون تومان می‌باشد در حالی که در قرارداد مسکن مهر 300 هزار تومان است. پس نه تنها این موضوع عادلانه است، بلکه کمک به نجات طرح می‌کند.
بیگدلی در جواب به این سوال خبرنگار ما که چرا تسهیلاتی از سوی دولت در اختیار انبوه‌سازان قرار نمی‌گیرد تا بار افزایش قیمت مسکن مهر بر دوش مردم انداخته نشود، بیان کرد: دولت با تصمیمات خود تولیدکننده و کارآفرین را نابود نکند، تسهیلات نمی‌خواهیم.
وی اظهار داشت: قیمت مسکن مهر افزایش پیدا کند بسیار بهتر از این است که 20 سال از شروع پروژه‌‌ای بگذرد و خبری از آن نشود.
 
حال باید از خود پرسید، تکلیف متقاضیان مسکن مهری که توانایی پرداخت مابقی مبلغ واحد مسکونی‌شان را ندارند چیست؟

۹۲/۱۱/۰۱
۱۲:۴۸

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 710
  • کل نظرات : 909
  • افراد آنلاین : 69
  • تعداد اعضا : 2738
  • آی پی امروز : 129
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 245
  • باردید دیروز : 261
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 1,586
  • بازدید ماه : 9,863
  • بازدید سال : 153,630
  • بازدید کلی : 5,231,305