loading...
سایت ساکنین مسکن مهر پردیس
کانال مسکن مهر پردیس فاز 11
برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر پردیس، خصوصا فاز 11 (کوزو) به کانال و گروه این مجموعه در تلگرام بپیوندید و با دیگر ساکنین فاز 11 (دره آرا) همگام شوید. برای عضویت در گوشی همراه خود تصویر زیر را لمس کنید و یا در یکی از چت های تلگرام عبارت pardisema@ را تایپ و وارد گفتگوها شوید.

امین قنبری بازدید : 1461 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)
ر سه هفته ابتدایی سال 1393مهمترین خبر هفته مرتبط با شهرستان پردیس، بازدید قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، جناب آقای مهرآبادی از پروژه های مسکن مهر این شهر و خبر ایشان مبنی بر تکمیل 5000 واحد مسکن مهر فاز 11 تا پایان اردیبهشت ماه بود. اگرچه تحویل این واحدها با اما و اگرهایی همراه است. در ادامه به تفصیل این خبر و سایر خبرهای مرتبط با شهر جدید پردیس پرداخته شده است.

وزارت راه و شهرسازی
در مهمترین رویداد از ابتدای سال جاری در رابطه با مسکن مهر پردیس، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، جناب آقای مهرآبادی در شهر پردیس حاضر شد و از بخش ها مختلف آن بازدید نمود. همچنین بالاخره بعد از مدت ها انتظار، وزیر راه و شهرسازی از جزییاتی از طرح مسکن خود که احتمالا با نام "مسکن امید" اجرایی خواهد گردید، رونمایی کرد؛ رونمایی ای که مجددا با هجمه وی به طرح "مسکن مهر" همراه بود.


رونمایی از مختصات مسکن اجتماعی در کنار انتقاد به مسکن مهر و قول اتمام آن تا سال 94
وزیر راه‌وشهرسازی در سالروز صدور فرمان حضرت‌امام(ره) مبنی‌بر راه‌اندازی نهضت‌ ساخت خانه‌های ارزان‌قیمت، بنیاد‌مسكن را متولی اجرای طرح‌ "مسكن‌اجتماعی" تعیین كرد. در قالب این طرح، طی 10 سال، یك میلیون و 500 هزار خانوار اجاره‌نشین كه همگی در دهك‌های یك و دو (كم‌‌درآمدترین مستاجران) عضو هستند، مخاطب برنامه دولت قرار می‌گیرند.

آخوندی از تابش (رئیس بنیاد مسكن) خواسته، طرح مسكن‌اجتماعی را در بافت‌فرسوده كه دارای هویت فرهنگی و سابقه سكونتی است و از همه مهم‌تر دارای خدمات زیربنایی است و اشكالات زمین‌های 99 ساله مسكن‌مهر را ندارد، پیاده‌سازی كند و عملا دو طرح مسكن‌اجتماعی و نوسازی بافت‌فرسوده را با هم پیوند‌ بزند.

وی در این نشست ضمن انتقاد مجدد از طرح مسکن مهر گفت: آنچه در قالب طرح مسكن مهر در تصدی‌گری اجرایی شاهد شكل‌گیری و اجرای آن بودیم، برخلاف گفتمان امام خمینی(ره) و سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بود.

وی با تأكید مجدد روی پایبندی خود به تكمیل واحدهای مسكونی مهر و تحویل آن به متقاضیان ، گفت: براساس اعلام بانك مسكن تاكنون بیش از یك میلیون واحد مسكونی مهر فروش اقساطی شده‌اند و 700 هزار واحد دیگر نیز امسال به این مرحله خواهند رسید كه ما امیدواریم تعداد اندكی كه باقی خواهد ‌ماند نیز در سال 94 به اتمام برسند.

حق بیمه مسکن مهر پس از ماهها انتطار ابلاغ شد/ مشکل اضافه دریافت بیمه مسکن مهر برطرف می شود
میزان بیمه هر متر مربع مسکن مهر که در دولت دهم ۵۲۰۰ تومان تعیین و مصوب شده بود، سرانجام با گذشت چند ماه از سوی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد.

هیئت وزیران در جلسه مورخ 4اردیبهشت1392 به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرده بود که تعرفه بیمه تأمین اجتماعی برای هر مترمربع مسکن مهر از تاریخ 1/1/1388 در پروژه‌های تفاهم نامه سه جانبه با سازندگان و تعاونی‌ها و پیمانکاران فرعی طرف قرارداد (52000) ریال تعیین و برای یک بار اخذ ‌شود.

بنابراین گزارش، سازمان تأمین اجتماعی نیز بیمه دیگری از پروژه‌های مسکن مهر دریافت نمی‌نماید و پس از دریافت کل این مبلغ حداکثر 20 روز پس از واریز حق بیمه، نسبت به صدور مفاصا حساب اقدام کند.
با توجه به مساحت میانگین ۷۵ مترمربعی مسکن مهر هزینه بیمه آن ۳۹۰ هزار تومان خواهد بود.

پیش‌بینی دو سناریو بدبینانه و خوش‌بینانه «زمان و شرط» اتمام مسکن‌مهر/ پایان 94 یا در دولت بعد؟
مهرآبادی، قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی اعلام كرد: چنانچه سه پارامتر سایه‌افكنده بر ساختمان‌های نیمه‌كاره مسكن‌مهر، با برنامه‌های ما هماهنگ شود، حدود 800 هزار واحد باقیمانده در این طرح حداكثر تا پایان سال 94 تحویل پیش‌خریداران خواهد شد، در غیر این‌صورت احتمال دارد كار مسكن‌مهر به دولت دوازدهم هم بكشد. به گفته مهرآبادی پرداخت به موقع آورده نقدی پیش‌خریداران و افزایش سقف وام، نقش‌ تعیین‌كننده‌ای در زمان تكمیل این طرح دارد.

برای تحقق این هدف، در گام اول لازم است بانک‌مرکزی در اجرای مصوبه دولت قبل بابت افزایش سقف تسهیلات مسکن‌مهر به 30 میلیون تومان، همکاری کند و همزمان پیش‌خریداران واحدهای نیمه‌تمام نیز بیش‌از این، در پرداخت سهم آورده‌نقدی خود تاخیر نکنند تا امکان تکمیل از این محل تامین‌مالی، فراهم شود.

مهرآبادی سومین پیش‌نیاز برای مختومه‌‌کردن پرونده نیمه‌کاره‌های مسکن‌مهر را همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان در اتصال انشعابات آب و برق و گاز واحدها عنوان کرد.

قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرد: تامین خدمات سه‌گانه ساختمان‌های در حال‌‌ساخت مسکن‌مهر جزو اولویت‌های معاون اول رئیس‌جمهور قرار گرفته و در جلسه‌ای که اخیرا در دفتر مهندس جهانگیری با حضور نمایندگان تام‌الاختیار وزرای نیرو و راه‌وشهرسازی برگزار شد، بابت تامین آب و برق و سیستم‌فاضلاب پروژه‌های در نوبت افتتاح و تحویل مسکن‌مهر، ضرب‌الاجل مشخصی خطاب به عوامل مسوول اعلام شد.

قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی همچنین افزود: در خوش‌بینانه‌ترین حالت، امکان تحویل 80درصد کل مسکن‌مهر در پایان سال93 وجود دارد و بدبینانه‌ترین حالت، ممکن است این طرح در دولت یازدهم هم تمام نشود و به دولت بعد کشیده شود.

میزان وام مورد نیاز
مهرآبادی با بیان اینکه، خط‌اعتباری مسکن‌مهر 48 هزار میلیارد تومان است و 2 هزار میلیارد تومان علاوه بر این خط، قرار است از محل بازپرداخت اقساط وام‌ها به طرح اختصاص پیدا کند تا مجموع تعهد دولت و سیستم بانکی را به 50 هزار میلیارد تومان برساند، افزود: بررسی‌های ما نشان می‌دهد برای آنکه بتوان ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر را تا آخرین واحد، تکمیل کرد، باید علاوه بر 50 هزار میلیارد، حداقل 3 هزار میلیارد تومان دیگر-در قالب 5 میلیون تومان پرداخت مابه‌التفاوت به وام‌‌های فعلی 25 میلیونی- از طرف سیستم‌بانکی تسهیلات داده شود.

قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در این باره تصریح کرد: با توجه به افزایش اخیر قیمت تمام‌شده مسکن‌مهر، اگر سقف وام‌ها 5 میلیون افزایش یابد، پیش‌خریداران رغبت بیشتری به پرداخت آورده‌نقدی اضافه‌شده خود می‌کنند و در این صورت، منابع مالی تکمیل مسکن‌مهر خیلی زود تامین خواهد شد.

دنیای اقتصاد در این زمینه نوشت: در نیمه‌اول اسفند سال گذشته جلسه‌ مشترکی مابین مقامات بانک‌مرکزی، وزارت راه‌وشهرسازی، وزارت تعاون و معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور در ارتباط با تسهیلات مسکن‌مهر برگزار و در این جلسه، تفاهم شد سقف تسهیلات 25میلیونی مسکن‌مهر برای آن دسته از واحدهایی که 70درصد پیشرفت‌فیزیکی دارند، ولی هنوز تکمیل ‌نشده‌اند، به 30 میلیون افزایش پیدا کند. اما این توافق هنوز تایید ‌نهایی نشده است.
قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی به دنبال جلب نظر نهایی بانک‌مرکزی و اجرایی‌کردن این توافق است.

بازدید قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از پردیس/ مهرآبادی: تکمیل 5 هزار واحد فاز 11 تا پایان اردیبهشت ماه
احمد اصغری‌مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به همراه هیئت همراه خود، سیدمهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، ولی پور قائم مقام وی و شماری دیگر از مسئولان وزارت راه و شهرسازی از مسکن مهر فازهای سه، پنج، هشت و 11 و تونل‌های ارتباطی فازهای 9 و 11 بازدید کرد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از این طرح‌ها در ارتباط با واگذاری مسکن مهر در کشور گفت:تا امروز، یک میلیون و 130 هزار واحد مسکن مهر در کشور افتتاح شده و 114 هزار واحد نیز آماده افتتاح است.

وی افزود: در فاز 11 پردیس، پنج هزار واحد مسکونی تا پایان اردیبهشت ماه آماده می‌شود که در صورت تکمیل خدمات زیربنایی که وعده آن داده شده است، این واحدها تا پایان خرداد ماه امسال آماده تحویل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طی مقاطعی در سال گذشته روند اجرای طرح های مسکن مهر به دلایلی نظیر افزایش بهای شاخص هایی همچون مصالح ساختمانی، حمل و نقل و دستمزد کارگران رو به کندی گذاشت، اما در بازدیدهای اخیر و بررسی های جدید بعمل آمده این مسئله رفع و پروژه ها شتاب خوبی به خود گرفته اند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس قراری که با تمام همکاران در کل کشور گذاشته شده است، پرونده مسکن مهر در پایان سال 94 باید بسته شود.


پیمانکارانی که به آیین‌نامه‌ها توجه نکنند، جزو لیست سیاه قرار می‌گیرند/ زیر بار مبالغ نجومی پیمانکاران نخواهیم رفت

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در پاسخ سئوالی مبنی بر گله‌مندی پیمانکاران مسکن مهر پردیس گفت: همه پیمانکاران گله‌مند نیستند.
اصغری‌مهرآبادی ادامه داد: تعدادی از پیمانکاران با محاسبه و ارائه ارقام نجومی و انتظار پذیرفتن این مبالغ از وزارت راه و شهرسازی، گله‌مندی‌هایی را مطرح می‌کنند.وزارت راه و شهرسازی زیر بار این مبالغ نخواهد رفت و طبق دستوری که به ما ابلاغ شده است، این اقدام پیمانکاران اجرایی نخواهد شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: پیمانکاران باید به سرعت کارهای خود را آغاز کنند و اگر به دستورالعمل نهایی توجه نشود، جزو لیست سیاه قرار می‌گیرند و جز این چاره‌ای نداریم.

مهرآبادی افزود: به عنوان مثال شرکتی مانند "کوزوپارس" که قبل از بسیاری از دیگر پیمانکاران مراحل عملیاتی پروژه مسکن مهر پردیس را آغاز کرده بود، امروز از بسیاری از آن شرکت های انبوه سازی پیشی گرفته است.

اصغری‌مهرآبادی افزود: در خصوص نظارت بر ساخت و سازها نیز نظام مهندسی متولی کار است و ما هم نظارت عالی خود را انجام می‌دهیم و در تهران تیم‌هایی مشخص شده‌اند که بر این امر نظارت می‌کنند.

آب، مشکل اصلی پردیس
مهرآبادی گفت: در حال حاضر 80 هزار پروژه مسکن مهر در شهر جدید پردیس مراحل اجرایی خود را سپری می کنند، روند پیشرفت این پروژه ها خوب است و غیر از یک یا دو مورد سایر طرح های مسکن مهر کاملاً فعال هستند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر ادامه داد: مشکل اصلی امروز در پردیس کمبود منابع آب است، از این رو و برای رفع این کاستی طبق وعده مسئولان وزارت نیرو و بر اساس موافقتنامه ای مقرر شده تا آب شرب پردیس تأمین شود.

مهرآبادی اضافه کرد: از جمله موارد مورد بازدید امروز نیز منابع 20 هزار متر مکعبی آب و سایر منبع های در حال ساخت پردیس بود.

این مسئول افزود: علاوه بر این ستادی با تأکید جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری با حضور مسئولان وزارت نیرو، مسکن و شهرسازی و نماینده دکتر نوبخت، معاون برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری تشکیل شد که این ستاد در سایر استان های کشور نیز شکل گرفته است و قرار است هزینه های واقعی در خصوص تأمین منابع آب برای تأمین اعتباررات لازم، ابلاغ شود.


مجلس و مسکن مهر

نایب رییس کمیسیون اصل 90: به نام حمایت از بی بضاعتان عده ای خاص بواسطه مسکن مهر صاحب سودهای کلان شدند
داود محمدی نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اتمام رسیدگی کمیسیون اصل 90 به این شکایت گفت: البته پروژه مسکن مهر دارای مزایایی بود که در زمان خود بر آن ها تاکید شد اما کمیسیون اصل 90 مجلس در راستای شکایت هایی که از این پروژه ها وصول کرده بود بررسی های لازم را انجام داد.

محمدی تصریح کرد: عدم انتخاب مکان مناسب برای اجرای کلی طرح، مشکلات تاسیسات زیر بنایی و روبنایی، نبود پیش بینی فضای‌های فرهنگی و عدم استفاده از مصالح مناسب و همچنین به کارگیری پیمانکارانی که واجد شرایط نبوده اند از مواردی است که در این بررسی به آن ها رسیده ایم.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: هدف اصلی از احداث این پروژه خانه‌دار کردن افراد بی‌بضاعت عنوان می شد و در طی اجرای آن نیز در زمانی که تخلفی در ان صورت می گرفت به این شرح که زمان ارائه واحد ها تاخیر داشت و یا در قراردادها از نظر مالی اختلاف نظری پیش می آمد، نوسانات شدید قیمت‌ها دلیل ان عنوان می شد.

وی افزود:متاسفانه شعار مسکن مهر خانه دار کردن قشری بود که گویا در این میان چندان منتفع نشده اند و این پروژه برای عده ای خاص سودهای کلان به همراه داشته است.

محمدی در این خصوص تصریح کرد: از مسئولان وزارت راه و شهرسازی در دولت قبل دعوت شد تا در کمیسیون در خصوص برخی ابهامات توضیح دهند که البته توضیحات انان از نظر کمیسیون چندان قانع کننده نبود.

وی گفت: برخی شکایت‌ها در خصوص مسائل مالی وصول شده بود که در بررسی‌های ما مشخص شد که شکایت وارد بوده و قیمت تمام شده واحدهای مسکن مهر با قرداد اولیه تفاوت داشته است.


دفاع رییس کمیسیون عمران مجلس از مسکن مهر
سید مهدی هاشمی، رییس کمیسیون عمران مجلس در ارزیابی از وضعیت مسکن و مدیریت این حوزه در سالی که گذشت گفت: در سال 92 عملکرد بهتری از سال های گذشته در بحث مسکن نداشتیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: بخشی از این موضوع به دلیل تغییر دولت بود هر چند که هم رییس جمهور و هم وزیر راه شهرسازی نسبت به مسکن به خصوص بحث مسکن مهر تاکید داشتند و تکمیل این پروژه ها را در دستور کار خود قرار دادند اما بعضا روند پروژه های مسکن مهر با عقب ماندگی رو به رو شد که امیدوار هستیم این عقب ماندگی موجود برطرف شود.

وی در خصوص شکایت های واصله کمیسیون اصل 90 مجلس از پروژه مسکن مهر تاکید کرد:به طور قطع هیچ طرحی بدون ایراد و اشکال نیست اما برآورد و ارزیابی کلی این است که مسکن مهر بیش از 85 درصد رضایتمندی را به دنبال خود داشته است.

وی تاکید کرد: 15 درصد نارضایتی در مقابل 85 درصد رضایتمندی قابل قیاس نیست و طبیعی است که دولت تا طرح جدیدی را جایگزین نکرده است نباید در جهت توقف پروژه های مسکن مهر کوچک ترین اقدامی را انجام دهد.


طعنه مهندس علوی به افزایش قیمت ها و مالکیت دولتی مسکن مهر
مهندس علوی نماینده سنندج و رییس کمیته مسکن و شهرسازی مجلس از آخوندی طی نامه ای درخواست نمود که برای به مسکن مهر شهرهایی که نمایندگی آنها را برعهده دارد، یارانه اختصاص دهد.

در این نامه علوی با اشاره به شرایط توپوگرافی ویژه منطقه و این که هزینه مضاعف گاها تا 80 میلیون ریال به ازای هر واحد بر مسکن مهر استان کردستان تحمیل شده است، افزود: از آنجایی که تمام کاربری های لحاظ شده به غیر از مسکونی برابر ضوابط در مالکیت دولت باقی می ماند دستور لازم برای تامین مبالغ یادشده صادر شود.

انبوه سازان؛ فاز دوم هدفمندی یارانه ها و ادعای افزایش مجدد قیمت ها
رییس انجمن انبوه سازان استان تهران با اشاره به تاثیر اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها بر بازار مصالح ساختمانی، گفت: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، مابقی اجزای مرتبط با ساختمان سازی هم با تغییرات قیمتی مواجه می‌شود و ما پیگیر هستیم تا میزان این افزایش قیمت‌ها را محاسبه کنیم.

وی با بیان اینکه قیمت سیمان و دستمزد کارگر پیش از سال جدید افزایش داشته است، گفت: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مابقی اجزای مرتبط با ساختمان سازی هم با تغییرات قیمتی مواجه می‌شود.

رهبر با اشاره به اینکه قیمت مقطوع پروژه مسکن مهر به نسبت افزایش تورم خیلی کم است، افزود: در این مدت به دلیل قیمت پایین ساخت مسکن مهر برخی از پروژه‌ها تاخیر داشتند و عدم هماهنگی‌هایی هم صورت گرفته و نمی‌توان همه را برعهده پیمانکار گذاشت.

وی همچنین با بیان اینکه دستورالعمل مرحله سوم افزایش قیمت مسکن مهر شفاف نیست، از تصمیم وزارت راه و شهرسازی برای شفاف‌تر شدن این دستورالعمل و جلوگیری از تفسیرهای متفاوت در استان‌ها خبر داد.


ثبت نام کنندگان مسکن مهر، مالک اند!
در رابطه با فاز دوم هدفمندی نیز یک خبر مرتبط دیگر در هفته های گذشته منتشر شد که موجب ابهام بیش از پیش متقاضیان مسکن مهر گردید. بیاتی، رئیس مرکز داده‌ورزی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در هفته گذشته اعلام نمود که ثبت‌نامی‌های مسکن مهر باشند اما تاکنون مسکن دریافت نکرده‌اند، مالک محسوب می‌شوند و به هر حال منافع آن را در آینده و در حال حاضر استفاده می‌کنند.

این در حالی است که متقاضیان مسکن مهر عنوان می کنند چگونه مالکی هستند که هر ماهه به سختی از پس اجاره بهای واحدهای خود که بواسطه عدم تحویل مسکن مهر همچنان در آنها مقیمند بر می آیند؟!


کارگزاری مسکن مهر و متقاضیان
اگر چه در دو هفته ابتدایی سال جدید هیچگونه دعوت نامه ای جهت انتخاب واحد صادر نگردید اما در هفته سوم تعدادی از متقاضیان فاز 11 پردیس خبر دریافت دعوتنامه و انتخاب واحد از بلوک های ارائه شده در زونهای 1 و 2 را به اشتراک گذاشتند.

در فاز 8 نیز براساس اعلام تعدادی از متقاضیان، در هفته گذشته برای تعداد گسترده ای از متقاضیان دعوتنامه انتخاب واحد صادر گردید تا تا تاریخ ثبت سامانه افراد دعوت شده در فاز 8 به متقاضیان 16 مردادماه 91 برسد.

برای تعدادی از متقاضیان فاز 5 نیز برای انتخاب واحد در هفته جدید دعوتنامه صادر گردید که بر ابهامها در رابطه با چگونگی دعوت از متقاضیان این فاز جهت انتخاب واحد افزود. در حالیکه پیش از این تا تاریخ ثبت سامانه 14 تیرماه 91 دعوت نامه ارسال گردیده بود به یکباره با عبور از تعدادی از متقاضیان، برای متقاضیانی با تاریخ ثبت سامانه 27 تیرماه دعوت نامه صادر شده است. ابهاماتی که با توجه به عدم شفاف سازی اولویت ها، احتمالا همچنان ادامه دار خواهد بود.

شرکت عمران پردیس
در هفته های گذشته شرکت عمران پردیس اطلاعیه ای نداشت و حتی مصاحبه ای از مدیرعامل این شرکت منتشر نگردید اما روابط عمومی شرکت عمران پردیس از آغاز جلسات هفتگی مسئولین شرکت عمران با پیمانکاران مسکن مهر در سال جدید با حضور برخی از پیمانکاران فاز 8(دره بهشت) و ایشان در 18 فرودرین ماه خبر داد.

ابطال مناقصه میلیاردی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید پردیس
سازمان بازرسی کل کشور نوشت: مناقصه میلیاردی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید پردیس ابطال شد. بر این اساس مناقصه احداث مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید پردیس با مبلغ بالغ بر 000/000/ 268/ 403 ریال، به دلیل عدم رعایت موازین قانونی و قوانین حاکم بر قانون برگزاری مناقصات کشور و انحراف از نحوه صحیح قانون برگزاری مناقصات ابطال شد.
مقرر شد مناقصه مزبور تحت نظارت نماینده اداره کل بازرسی استان تهران مجدداً در زمان مقتضی برگزار شود.

اخبار شهر
مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خطاب به ملت ایران، سال ۱۳۹۳ را سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مدیریّت جهادی» نامگذاری کردند که در این راستا، پردیسنما برای مسئولین شهر در سال جدید، توفیق خدمت بیش از پیش در راستای تحقق این مطالبه را آرزومند است.

برگزاری عزاداری سالروز شهادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام (ص) در شهر پردیس
در سالروز شهادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام (ص)، مراسم نوحه خوانی و سینه زنی در نقاط مختلف شهرستان پردیس برگزار شد. جمع کثیری از شهروندان شهر پردیس نیز با حضور در میدان عدالت فاز یک و حرکت به سوی مزار شهدای گمنام شهر پردیس واقع در صحن مسجد امام علی (ع) این شهر، ضمن سینه زنی و نوحه خوانی در ماتم شهادت حضرت فاطمه(س)، یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.


رکوردزنی تردد در آزادراه تهران- پردیس در تعطیلات نوروزی
آزادراه تهران- پردیس در سوم فروردین با 123868 تردد، رکورد تردد در کشور را در این روز در اختیار گرفت. این در حالی است که تردد متوسط در آزادراه تهران- پردیس براساس اطلاعات منتشره مرکز مدیریت راههای استان تهران حدود 15 هزار تردد در روز می باشد که نشاندهنده رشدی 8 برابری در روز سوم فروردین نسبت به متوسط دیگر روزهای سال دارد.

از سوی دیگر با توجه به افزایش چشمگیر عوارض این آزادراه با فرض عبور عمده ترددها بصورت خودرو سواری و اخذ عوارض 2500 تومانی از آنها، تنها در یک روز و صرفا از لاین رفت این آزادراه، درآمدی حدودا 310 میلیون تومانی نصیب سهامداران آن یعنی بانک مسکن، شرکت عمران شهر جدید پردیس و شرکت آبادراهان پارس گردیده است.

بازدید اعضای شورای عالی استان ها از پردیس
مرتضی حیدری عصر سه شنبه در جریان بازدید اعضای شورای عالی استان ها از نقاط مختلف پردیس طی نشستی در محل فرمانداری این شهرستان عنوان نمود: در حال حاضر در شهر و شهرستان پردیس می توان نمود عینی یک ایران کوچک را مشاهده کرد، در این خطه اقوام مختلف با تنوع گویشی گوناگون در کمال برادری و برابری زندگی می کنند و همه دست در دست یکدیگر برای تعالی روزافزون منطقه و کشور تلاشی وافر به خرج می دهند.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: حال با چنین برخورداری های خدادادی اگر تعامل و تعادلی مناسب در توزیع امکانات وجود داشته باشد، اقدامی فوق العاده صورت گرفته و می توان این شهرستان را بعنوان الگویی برای سایر شهرهای کشور مطرح کرد.

حیدری ضمن پیش بینی اسکان جمعیتی بالغ بر 800 هزار نفر در پردیس تا سال 94 خاطرنشان کرد: طبق آمار کنونی جمعیت شهرستان پردیس رقمی بالغ بر 120 تا 200 هزار نفر تخمین زده می شود و بر اساس پیش بینی ها این جمعیت تا سال آینده به 600 تا 800 هزار نفر می رسد.

فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه پردیس فرصتی برای تجلی آرمان شهر اسلامی است، از احتمال اداره سه نوبته مدارس شهرستان به دلیل کمبود فضای آموزشی و ازدیاد جمعیت و فرصت های مناسب سرمایه گذاری در این شهر خبر داد.


قطعی برق و انشعاب های غیر مجاز تهدیدی بالقوه برای سلامت آب شرب پردیس
در دیدار مسئولان اداره آبفا با مرتضی حیدری فرماندار جدید شهرستان پردیس، رئیس آبفای شرق استان تهران از انشعابات غیر مجاز و قطعی برق در محل پمپاژ آب به عنوان تهدیدی جدی برای سلامت آب شرب مردم یاد کرد و افزود: در زمان قطعی آب، امکان برگشت آلودگی احتمالی از محل انشعابات غیر مجاز به داخل شبکه قابل تصور است و اگر برق برای مدتی در محل پمپاژ قطع شود، خدمت رسانی به مردم برای مدت بیشتری با وقفه روبرو می شود.



ضرب‌الاجل 15 روزه برای دریافت كد رهگیری توسط مشاوران املاك پردیس
بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، 1200 بنگاه املاكی در شهر جدید پردیس استان تهران فعالیت می‌كنند كه 800 واحد آنها بدون مجوز هستند و ایشان اقدام به خرید و فروش واحدهای مسكن مهر می‌كنند كه این امر زمینه‌ساز مشكلات بسیاری برای ساكنان شهرهای جدید شده است.

وحید دولابی رئیس اتحادیه املاك شهرجدید پردیس توضیح داد: به هیچ وجه به بنگاهی بدون مجوز اجازه فعالیت نخواهیم داد و بسیاری از مشاوران تاكنون دو بار تذكر داده شده و دفعه سوم واحد آنها پلمپ می‌شود.

دولابی در ادامه توضیح داد: تا 15 روز آینده به مشاوران املاك برای دریافت كد رهگیری و پروانه كسب فرصت داده می‌شود و پس از آنها با كمك نیروی انتظامی با مشاوران املاك متخلف برخورد می شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 710
  • کل نظرات : 909
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 2738
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 168
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 562
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 16
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 8,791
  • بازدید سال : 138,417
  • بازدید کلی : 5,216,092