loading...
سایت ساکنین مسکن مهر پردیس
کانال مسکن مهر پردیس فاز 11
برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر پردیس، خصوصا فاز 11 (کوزو) به کانال و گروه این مجموعه در تلگرام بپیوندید و با دیگر ساکنین فاز 11 (دره آرا) همگام شوید. برای عضویت در گوشی همراه خود تصویر زیر را لمس کنید و یا در یکی از چت های تلگرام عبارت pardisema@ را تایپ و وارد گفتگوها شوید.

mitra بازدید : 1601 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

در هفته دوم دی ماه 1392 با توجه به تعطیلی ایام عزاداری پایان ماه صفر، اخبار اندکی مرتبط با شهر پردیس نیز منتشر شد که شاید مهمترین خبر هفته را بتوان رد درخواست افزایش قیمت مسکن مهر انبوه سازان از سوی مهندس نریمان، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید عنوان نمود.

مسکن مهر و وزارت راه و شهرسازی
مهمترین اخبار در سطح وزارت راه و شهرسازی را می توان ادامه تکاپوی انبوه سازان برای افزایش قیمت مسکن مهر از یکسو و رد درخواست ایشان از سوی سوی مهندس نریمان، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و همچنین بررسی جایگاه فعلی بانک مسکن بعد از برعهده گرفتن تسهیلات مسکن مهر توسط این بانک عنوان نمود.

دکتر آخوندی در هفته گذشته اشاره نمود که بانک مسکن بواسطه مسکن مهر ۱۰۰ درصد ورشکسته شده است در حالیکه این اظهارنظر با واکنش مدیرعامل این بانک، وزیر اقتصاد و روابط عمومی بانک مركزي مواجه شد که براساس این واکنش ها، بانک مسکن نه تنها از محل ۴۷۵ هزار میلیارد ریال قرارداد امضا نموده با متقاضیان مسکن مهر ورشکسته نشده است بلکه بواسطه این خط اعتباری بیش از پیش سودآور شده است.

در ادامه با توجه به اهمیت اظهارات مهندس نریمان در هفته گذشته، این اظهارت با اندکی تلخیص از خبرگزاری ایسنا در ادامه ارائه گردیده است:

انبوه‌سازان حق افزایش قیمت مسکن مهر را ندارند
نریمان در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین نامه انبوه‌سازان برای افزایش قیمت ساخت واحد‌های مسکن مهر گفت: قرار‌داد مسکن مهر هم‌چون قرار‌داد‌های دیگر است، چرا که در همه پروژه‌ها کلیه‌ پیمانکاران قرار‌داد را منعقد کرده‌اند.

وی تاکید کرد: انبوه‌سازان به عنوان افرادی آگاه در زمان اوج گرانی‌ها در سال 91 این قرار‌داد‌ها را منعقد کردند و می‌دانستند که قیمت‌ها به چه صورت است و ممکن است تورم ایجاد شود اما قرار‌دادی است که امضاء شده است.

وی افزود: حال انبوه‌سازان باید به امضای خود متعهد و پاسخگو باشند چرا که طبق قانون برخورد می‌شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه برخی قرار‌داد‌ها که در سال گذشته منعقد شده‌اند، گفت: برخی از این قرار‌داد‌ها سربه‌سر بوده و حاشیه‌ سود پیمانکاران کمتر است اما در صورتی که پیمانکاران متعهد شوند کار را در زمان مقرر و به صورت کامل تحویل بدهند پاداشی در نظر گرفته می‌شود اما هنوز هیچ تصمیمی نهایی نشده است.

وی با بیان این‌که بیشتر این قرار‌داد‌ها علی‌الحساب هستند، گفت: باید این قرار‌داد‌ها به نقطه تعادل برسند چرا که در این باره کارگروهی تشکیل شده است که در دو ماه اخیر فعالیت‌های این واحد‌ها را بررسی کرده است اما هنوز به مرحله‌ی نهایی نرسیده است.

آخرین وضعیت تسهیلات مسکن مهر
نریمان با اشاره به افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر گفت: وام‌های مسکن مهر از 18 میلیون تا 25 میلیون تومان در نظر گرفته شده‌ است که در حال حاضر برخی شهرها این وام‌ها به 30 میلیون تومان هم می‌رسد.

به گفته مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید سقف وام اعطایی از سوی بانک مسکن 48 تا 50 هزار میلیارد تومان بوده که در صورت افزایش این وام این رقم افزایش می‌یافت.

نریمان با اشاره به توقف ادامه‌ ساخت واحد‌های مسکن مهر گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مسکن میزان اعتبار مسکن مهر را 48 هزار میلیارد تومان اعلام کرده‌اند و این موضوع باعث شد تا دیگر این پروژه برای ادامه وامی نداشته باشد.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد: به دلیل قطع وام دیگر نتوانستیم متقاضی جدیدی برای واحد‌های مسکن مهر داشته باشیم.

پیگیری برای راه اندازی خرید و فروش واحدها و واگذاری زمین‌های مسکن مهر به متقاضیان
وی افزود: بدنبال این موضوع هستیم که بازار ثانویه مسکن در این واحد‌ها آزاد کنیم و اجازه دهیم واگذاری‌های مسکن مهر که اکنون ممنوع است با شرایطی آزاد شود و این واحد‌ها رونق پیدا کنند.

نریمان افزود: همچنین در پی آن هستیم اجاره 99 ساله واحد‌های مسکن مهر با تصویب مجلس به صورت ملکی ارائه شود و در شرایطی قدر‌السهم زمین با شرایط دولتی پرداخت شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد: در این زمینه ملک اعم از اعیانی و عرصه در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

تحویل اکثر واحدهای مسکن مهر تا پایان 93 بجز پردیس؛ پردیس پیشرفتی 38 درصدی دارد
به گفته مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید 70 درصد پیشرفت فیزیکی واحد‌های در حال ساخت مسکن مهر می‌گذرد که بیشتر این واحد‌ها تا پایان سال 93 تحویل داده می‌شود.

وی با بیان این‌که آخرین پروژه‌ واحد‌های مسکونی مهر شامل 80 هزار واحد در شهر جدید پردیس است، گفت: این پروژه از جمله آخرین پروژه‌هایی است که به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: براین اساس شهرهای جدید پرند تاکنون 81 درصد، پردیس 38 درصد و هشتگرد 79 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

پردیس آماده افزایش جمعیت؛ پردیس مشکل تردد و حمل و نقل ندارد
نریمان در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر کنترل جمعیت‌پذیری و ظرفیت شهرهای جدید اطراف تهران از جمله پرند و پردیس گفت: شهر پردیس آمادگی کامل برای افزایش جمعیت را دارد چرا که طرح مترو و شبکه‌ داخلی این شهر در حال برنامه‌ریزی است.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: طرح جامعی برای زیرساخت‌ها و تاسیسات این شهرها در نظر گرفته شده است چرا که این شهرهای جدید نیز نیازمند پارک‌ها و فضاهای شهر هستند و امیدواریم مشکلات مسکن مهر در شهرهای جدید به حداقل برسد.

نریمان با اشاره به برنامه‌ریزی برای خطوط مترو و حمل‌ونقل شهرهای جدید هشتگرد و پرند تاکید کرد: در شهر جدید پردیس مشکل حمل‌ونقل نداریم و دسترسی چه در داخل و چه در خارج از شهر پردیس به خوبی صورت می‌گیرد.

متقاضیان مسکن مهر
زمزمه های افزایش قیمت از سوی انبوه سازان با واکنش تند متقاضیان مسکن مهر پردیس روبرو شده است. مسکن مهر پردیس که رکورددار مقدار آورده در سطح کشور است و بالاترین افزایش را نسبت به سایر شهرها در سال گذشته تجربه کرد حالا با دو استدلال درصد پیشرفت اندک نسبت به سایر شهرها و ارزش افزوده بالا در لبه تیغ افزایش قیمت مجدد قرار گرفته است. متقاضیان با اعتراض به این وضعیت در حال برنامه ریزی جهت اقدام مناسب در زمان مقتضی می باشند.

بخصوص متقاضیان فاز 5 پردیس با ناکافی دانستن موارد مطروحه در مصاحبه مهندس نریمان و تاکید بر احقاق حقوق خود بخصوص در رابطه با حذف اجباری انباری و پارکینگ از تعهد اولیه شرکت عمران پردیس و انبوه سازان، هماهنگی اولیه جهت تجمع روبروی مجلس شورای اسلامی را در نظر دارند.

در كارگزاری مسكن مهر در هفته گذشته متقاضیان فازهای مختلف برای انتخاب واحد فراخوانده شده بودند، اما در فاز 8 در هفته گذشته تعداد بیشتری از متقاضیان خبر انتخاب واحد خود را در تالارهای گفتگوی شهر پردیس در فضای مجازی اعلام نمودند. این انتخاب از شرکت هایی همچون پردیس سازان نوید، امیرساوالان کومه،کیا دژ پرشین، جهاندیده، توسار(توما)، آرش آرمه، آبادبوم پارس، آسایش پارس کوشا، نیلگون صفا، صنعت برتر لیپار و ... صورت پذیرفت و تعداد محدودی از متقاضیان که مدت ها منتظر انتخاب واحد از این واحدها بودند، واحدهای خود را انتخاب نمودند.

با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از متقاضیان این فاز، مقدار مبلغ اعلامی برای انتخاب واحد را واریز نموده اند به نظر می رسد شرکت عمران صرفا واریز حداقل مبلغ برای انتخاب واحد و زمان ثبت سامانه را برای صدور دعوتنامه جایگزین روش مفصل اعلامی در اطلاعیه شمار 31 خود نموده است بگونه ایکه تعدادی از متقاضیان که ثبت سامانه ایشان تا 7 مردادماه 1391 در این فاز بوده است و مبلغ اعلامی را واریز نموده اند اعلام نموده اند که برایشان دعوتنامه انتخاب واحد صادر شده است.

همچنین با توجه به اعلام صورت گرفته به متقاضیان از سوی کارگزاری مسکن مهر در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هفته گذشته، سامانه مسکن مهر بواسطه برخی تغییرات فعلا در دسترس نبوده و انتخاب واحد این متقاضیان به تعویق افتاده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 710
  • کل نظرات : 909
  • افراد آنلاین : 39
  • تعداد اعضا : 2738
  • آی پی امروز : 86
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 173
  • باردید دیروز : 261
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 1,514
  • بازدید ماه : 9,791
  • بازدید سال : 153,558
  • بازدید کلی : 5,231,233