loading...
سایت ساکنین مسکن مهر پردیس
کانال مسکن مهر پردیس فاز 11
برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر پردیس، خصوصا فاز 11 (کوزو) به کانال و گروه این مجموعه در تلگرام بپیوندید و با دیگر ساکنین فاز 11 (دره آرا) همگام شوید. برای عضویت در گوشی همراه خود تصویر زیر را لمس کنید و یا در یکی از چت های تلگرام عبارت pardisema@ را تایپ و وارد گفتگوها شوید.

امین قنبری بازدید : 1191 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

هفته اول مهرماه برای شهر جدید پردیس، در مقایسه با هفته های گذشته، هفته ای به مراتب پرخبرتر و با خبرهای نسبتا خوب بود. مهمترین اتفاقات این هفته را می‌توان اقدامات جدید وزیر راه و شهرسازی و معاون جدید ایشان در زمینه مسکن مهر در زمینه شفاف سازی و سامان بخشیدن به این طرح ملی عنوان نمود. در همین زمینه دکتر آخوندی، مهرآبادی را که یکی از مدیران ارشد با سابقه در این وزارتخانه است، به عنوان قائم مقام ویژه خود در مسکن مهر برگزید.

مسکن مهر و وزارت راه و شهرسازی
هفته اول مهرماه 1392، در وزارت راه و شهرسازی برای مسکن مهر، هفته ای پرکار بود. جاییکه مهندس نریمان، مدیرعامل شهرهای جدید و معاون وزیر، از شهر پرند بازدید کرد و خبر بازدید ایشان از شهر پردیس در هفته قبل از آن که گویا تنها از فاز 11 این شهر بوده است نیز در این هفته منتشر شد. تاکید مهندس نریمان در این بازدیدها بر تکمیل هرچه سریعتر واحدها و تحویل آنها به متقاضیان بوده است. ایشان همچنین هرگونه تحویل واحدها بدون امکانات زیربنایی را رد نمودند و به متقاضیان و انبوه سازان این اطمینان را دادند که خبری از افزایش قیمت نخواهد بود. این موضوع را وزیر راه و شهرسازی نیز در هفته گذشته مورد اشاره قرار دادند که مسکن مهر، افزایش قیمت و توقف نخواهد داشت.
همچنین وزیر راه و شهرسازی در تدبیری جدید برای مسکن مهر، مهرآبادی را به عنوان مجری ویژه و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر برگزید. مهرآبادی، رییس سازمان ملی زمین‌ومسكن دولت دهم ، معاون علی نیكزاد و همراه ثابت محمود احمدی‌نژاد در افتتاح‌های پشت‌‌سر هم مسكن‌مهر بوده است که به نسبت سایر معاونت های این وزارتخانه به نظر می رسد در زمینه مسکن مهر، عملکرد قابل قبولتری داشته است. این انتساب نشان میدهد اگر چه وزیر ترجیح می دهد به شخصه کل بار مسکن مهر را به دوش نکشد اما از اهمیت ویژه آن نیز غافل نیست.
به هر روی اخبار پی در پی رسانه ها در زمینه ایجاد رکود در برخی کارگاه های مسکن مهر در ماه های اخیر، باعث شده است، آهنگ اتفاقات مرتبط برای تکمیل هرچه سریعتر این پروژه ملی در وزارت راه و شهرسازی تندتر گردد.




انبوه سازان
هفته گذشته دومین هفته پیاپی بود که ایرج رهبر به عنوان رئیس انجمن انبوه سازان دیگر در گفت و گو با رسانه ها از قیمت ساخت مسکن مهر انتقاد نکرد. شاید یکی از دلایل اصلی این امر، ریختن آب پاکی دکتر آخوندی و مهندس نریمان در زمینه رد هرگونه افزایش قیمت بوده است. به نظر میرسد تاکید وزارت راه وشهرسازی بر عدم افزایش قیمت، خلع ید چندین پیمانکار در شهر جدید پرند و مصادره وجه تضمین آن ها و ایجاد زمزمه های موارد مشابه آن در شهر پردیس و همچنین کاهش قیمت مصالح ساختمانی، بایستی انبوه سازان را برای افزایش هرچه سریعتر آهنگ پیشرفت پروژه های مسکن مهر متقاعد سازد.


شرکت عمران پردیس
مهمترین موضوع مورد بحث در هفته گذشته در این بخش، زیرساخت های شهری پروژه های قدیم مسکن مهر شهر جدید پردیس بود. مسئولین امر در زمینه گاز، برق و آب و فاضلاب گزارش های عملکردشان را منتشر کردند اما مهمترین نکته را مهدی هدایت، مدیرعامل شهر جدید پردیس در پایان هفته عنوان نمود که تحویل پروژه های مسکن مهر در فازهای 3 و 9 که قول آن تا پایان سال داده شده بود، بواسطه کندی عملکرد بخش آب و فاضلاب محل تردید است. وی اشاره کرد که پیشنهاد تفویض اختیار به شرکت عمران پردیس در این زمینه به وزارتخانه ارسال شده است که البته در صورت این تفویض اختیار، مبالغی در حدود یک میلیون تومان بایستی از طرف متقاضیان تامین گردد که از نظر شرکت عمران پردیس این روش نهایتا به سود متقاضیان خواهد بود. البته تصمیمگیری نهایی در این زمینه و ملاحظه تبعات احتمالی آن به عهده وزارت راه و شهرسازی است. هدایت گفت این مدل پیشنهادی در فازهای جدید در حال اجراست که بواسطه همین امر بطور مثال در فاز 8 خدمات زیربنایی از ساخت و ساز واحدها پیش افتاده و به درصد پیشرفت 70 درصد رسیده است.
در ادامه واگذاری های شرکت عمران شهر جدید پردیس نیز، مزایده های جدیدی برای برخی زمین های منتخب در فازهای 2، 3، 8 و 9در هفته گذشته اعلان گردید که در این میان در فاز 8 پردیس یک قطعه زمین درمانی، یک قطعه زمین ورزشی، یک قطعه زمین فرهنگی و سه قطعه تجاری به تفکیک و با مجموع ارزش پایه تقریبا 209 میلیارد ریال به مزایده گذاشته شد.
همچنین در هفته گذشته اگرچه اطلاعیه جدیدی از سوی شرکت عمران پردیس منتشر نشد اما پردیسنما با یادآوری اطلاعیه های گذشته این شرکت به متقاضیان، توصیه می کند ایشان جانب احتیاط را برای تکمیل هر چه سریعتر موجودی خود براساس جداول ارائه شده به ایشان رعایت نمایند؛ چراکه بسیاری از متقاضیان در صف سبز شدن فرم ج قرار گرفته اند و با توجه به تکمیل تعداد متقاضیان در پردیس، در دور بعد با حذف متقاضیانی که آورده حداقلی را نداشته اند تعدادی از متقاضیان جدید در صف جایگزین ایشان می گردند. البته متقاضیان ثبت نامی قبل از سال 1392 که هنوز مشکل فرم ج دارند، با دادن تعهدنامه مجددا در اولویت انتخاب واحد قرار خواهند گرفت و از این رو این عزیزان بایستی هر چه سریعتر برای تعیین تکلیف به کارگزاری مسکن مهر مراجعه نمایند.
در هفته های اخیر و در آخرین بروزرسانی سامانه خدمات شهر جدید پردیس(هوشمند)، زیربخش های جدیدی به بخش "وضعیت پرونده شما" افزوده شده است که همانطور که در هفته گذشته اشاره شد، همچنان در زیر بخش گردش حساب بانکی، بعضا متقاضیان اعلام نموده اند که مجموع واریز و برداشتی محاسبه شده، متفاوت از مقادیر گزارش شده در سایت www.maskanmehr.net می باشد که امید می رود این ابهامات و یا تناقض ها مانند موارد سابق بزودی مرتفع گردد.


کارگزاری مسکن مهر و متقاضیان
در كارگزاری مسكن مهر همچون هفته گذشته، تعدادی از متقاضیان فاز 11 برای انتخاب واحد و یا امضای صورتجلسه انتخاب واحد به جای قرارداد سابق به این کارگزاری فراخوانده شدند. متقاضیان این فاز حالا پیگیرترین متقاضیان برای آغاز تحویل واحدها به شمار می روند. آغازی که هربار به زمانی بعدتر وعده داده می شود. به هر روی تعدادی از متقاضیان در هفته گذشته دست به قلم شدند تا مسئولین امر را از نگرانی های خود در رابطه با کند شدن روند تکمیل واحدها، در مقایسه با دوره های گذشته براساس مشاهدات و برداشت های شخصی خود مطلع سازند.
تعداد محدودی از متقاضیان فاز 8 نیز در هفته گذشته به کارگزاری مراجعه کردند تا صورتجلسه انتخاب واحد خود را تحویل بگیرند(از جمله برخی متقاضیان شرکت های جهاد نصر زنجان و امیر ساوالان کومه). اما انتخاب واحد در این فاز حالا پنج هفته ای هست که کاملا متوقف شده است. توقفی که دلیل آن، آماده نبودن حداقلی واحدهای جدید برای ارائه به متقاضیان عنوان می شود.
متقاضیان پروژه انبوه سازان اما در هفته گذشته بطور جدی پیگیر نامه اعتراضی خود به وزیر راه و شهرسازی بودند، پیگیری ای که از دفتر وزیر آغاز و با ارجاع های صورت گرفته، شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت عمران شهر جدید پردیس را نیز شامل گردید. به هر روی به نظر می رسد این روند نهایتا به شفاف سازی وضعیت و تسریع مراحل اجرایی در این فاز خواهد انجامید. البته براساس اطلاعیه شماره 21 قرار بود شرکت عمران تا پایان شهریورماه، موارد لازم و چگونگی اجرای کار را در اطلاعیه‌ های بعدی اطلاع رسانی کند که این مهم تاکنون محقق نگردیده است.
البته شرکت عمران پردیس در آخرین خبر منتشره خود در زمینه بازدید مهندس نریمان از پردیس، به متقاضیان این اطمینان خاطر را داد که "با شروع دولت جدید، علاوه بر اینکه بر خلاف پاره ای از ادعاها، روند اجرایی پروژه ها کند نشده، بلکه این روند، سرعت بیشتری به خود گرفته و کلیه پیمانکاران با سرعتی بیشتر از قبل، به ساخت و ساز پروژ های خود ادامه می دهند."


اخبار شهر
در حوزه شهری مهمترین اتفاق، انتشار خبر توفیق شهرداری پردیس بود. براساس آخرین ارزیابی کارشناسان ارزیاب استانداری تهران، شهرداری پردیس برای دومین بار پیاپی در ردیف سه مدیریت شهری برتر استان قرار گرفته است. امید می رود با توجه به برآورد افزایش بیش از 100 درصدی بودجه این شهر، این روند شهرداری ادامه یابد.
در این حوزه همچنین میتوان اشاره نمود که نماینده دماوند در اولین سخنرانی خود در مجلس(با توجه به ابطال انتخابات دور گذشته این شهر و برگزاری انتخابات میان دوره ای در آن)، درخواست تشکیل استان البرز شرقی با محوریت دماوند را مطرح کرد. این درخواست در حالی صورت گرفت که اگرچه شهرهای پردیس و دماوند در سرشماری سال 1390 جمعیت تقریبا برابر 37 هزار نفری داشته اند اما برآورد جمعیت شهرستان پردیس به نسبت جمعیت تقریبا 100 هزار نفری شهرستان دماوند دوبرابر یعنی تقریبا 200 هزار نفر می باشد. این پیشدستی و مشکلات عمومی موجود در شهر جدید پردیس نشان دهنده فوریت وجود نمایندگان مستقل برای شهر پردیس در مجلس شورای اسلامی است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 710
  • کل نظرات : 909
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2738
  • آی پی امروز : 67
  • آی پی دیروز : 168
  • بازدید امروز : 345
  • باردید دیروز : 562
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 16
  • بازدید هفته : 345
  • بازدید ماه : 9,083
  • بازدید سال : 138,709
  • بازدید کلی : 5,216,384